KCM
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En de kleur gaat worden???????????

+3
Bjorn
bertje
Bugride
7 plaatsers

Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty En de kleur gaat worden???????????

Bericht  Bugride wo 8 apr 2009 - 23:47

Ik ben er eindelijk uit wat er gaat gebeuren met het jasje van de Mex..

Het gaat worden>>> mat toch mat omdat ik het mooi vind maar wel altijd iets voor oudere types kever vond.Maar toch omdat ik het graag zelf wil gaan doen en het geld niet heb om de kever 100% goed te laten spuiten + voorbewerken,,dus voorlopig zelf een laag aanbrengen Smile

Nu was mijn vraag...

Is het mogelijk mijn kleur vw LG6c Atlantic.blauw,, om deze exact in mat kleur te verkrijgen?? Suspect

Gr Paul
Bugride
Bugride

Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 21-01-09
Leeftijd : 39
Woonplaats : Mestreech>>l A2 route du soleil (achter de moer litste flat rechterkant onderaon)

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  bertje do 9 apr 2009 - 10:20

Hey Paul,

http://www.alfapaints.be/ Deze jongens maken je jouw kleur perfect na. Ook in mat. Heb ik ook laten doen met mijn bus. Gewoon met je tankklepje gaan. en vragen of ze het in mat kunnen leveren. De vraag die dan komt is.... Hoe mat wil je het hebben. Volledig mat. Of 30% vernis erin bijv.

Succes
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  Bjorn do 9 apr 2009 - 13:30

Bij www.jrtpaintings.nl in Gronsveld.

Hebben ze de orginele kleur stalen van oude Volkswagen liggen dus mocht je de kleur code niet exact weten kunnen ze je daar ook helpen
Maar jij weet je kleur code al dus hoef je idd alleen maar te vragen of ze je deze kleur in mat willen aanmaken.

Ook weten ze daar precies te zeggen hoeveel liter lak je nodig hebt voor een hele kever.

Maar ga bij beide bedrijven langs en vergelijk de prijs en de kwaliteit etc.
Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  bertje do 9 apr 2009 - 17:24

JRT ben ik toen ook geweest. Is VEEL duurder.

Bij alfa paints maken ze een industrie lak op kleur voor je. Industrie lak is veel goedkoper. En gewoon 2 componenten. Voor mat voldoet dit. Autolak is veel duurder.

Maar je kunt idd bij beide informeren..... pirat
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  MrCola do 9 apr 2009 - 18:52

paul als je hem mat gaat maken rol hem dan gewoon. Maar k denk dat het wel gaaf is als je hem mat blauw maakt. Maak hem aub niet mat zwart... dat zie je zoveel Mad .
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  Bugride do 9 apr 2009 - 21:58

hij moet wel de atlantic blau blijven natuurlijk haha Laughing blinkent of niet...

Ik heb spuitpistolen en compressor dus eventueel spuiten is ook geen probleem maar rollen kan natuurlijk ook..

ik ga binnenkort eens informeren bij de adresjes..

Trouwens 1 k en 2 k lakken,, wat is dit nou eigenlijk?? is 2k dat er al vernis en alles in verwerkt is, en 1 k dat het gewoon de basis lak is zonder vernis???
Bugride
Bugride

Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 21-01-09
Leeftijd : 39
Woonplaats : Mestreech>>l A2 route du soleil (achter de moer litste flat rechterkant onderaon)

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  MrCola do 9 apr 2009 - 23:50

is 2k niet een lak die je met verharder en verdunner moet mengen? en 1k gewoon kant en klaar ofzo?
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  bruinekever vr 10 apr 2009 - 0:12

Volgens mij is 2k idd 2 componenten, dus met vernis erin.
bruinekever
bruinekever

Aantal berichten : 588
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 45

http://www.oranjevwkever.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  bertje vr 10 apr 2009 - 9:48

MrCola schreef:is 2k niet een lak die je met verharder en verdunner moet mengen? en 1k gewoon kant en klaar ofzo?

Klopt...

Zelf mengen met verharder en thinner. Het betere lakwerk dus, dat altijd op auto's word gebruikt. Als je een 1k lak gebruikt kun je er nooit meer overheen met een 2k lak voor zover ik weet. De thinner in de 2k reageert namelijk met de 1k lak. 2k is ook benzine bestendig. Dus auto's met 1k lak kunnen helemaal kaal gemaakt worden als ze "echt" gespoten moeten worden.

Correct me if i'm wrong.........
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  Ivo on Air vr 10 apr 2009 - 10:31

mat blauw lijkt me idd wel gaaf

wel allemaal handige info aangezien ik binnenkort miss ook wat lak voor de mijne moet hebben en geen idee van de kleur heb Embarassed
Ivo on Air
Ivo on Air

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  MrCola vr 10 apr 2009 - 18:46

2k lak schijn je niet te kunnen rollen. Omdat het te dun is.
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  bertje vr 10 apr 2009 - 19:53

Je maakt hem zelf dun door thinner toe te voegen. Dan maak je hem wat minder dun. Kun je ook nog eens vragen volgens mij, en dan maken zij hem wel dikker.
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  Bugride vr 10 apr 2009 - 20:26

wat een info zeg :-) super... ik ga eens contact opnemen met de alfa in Lanaken... ik zal er morgen even langs gaan voor de mogelijkheden en de prijzen...

Maar ik ga er vanuit dat de originele kever lak 2 k is?? lijkt me dan wel he..

Kan het natuurlijk altijd eerst een keertje uit proberen :-)
Bugride
Bugride

Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 21-01-09
Leeftijd : 39
Woonplaats : Mestreech>>l A2 route du soleil (achter de moer litste flat rechterkant onderaon)

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  MrCola vr 10 apr 2009 - 20:35

droogt 2k lak ook niet een beetje snel om te rollen, als je gaat rollen moet de lak echt lang nat blijven anders krijg je heel erg strepen erin
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  bertje vr 10 apr 2009 - 21:32

MrCola schreef:droogt 2k lak ook niet een beetje snel om te rollen, als je gaat rollen moet de lak echt lang nat blijven anders krijg je heel erg strepen erin

Daar zit idd wat in. Maar dan zou je mischien wat minder verharder erin kunnen doen? Kwestie van eens navragen bij de specialsiten.
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  bugsnbusses ma 13 apr 2009 - 21:24

spuiten! heeft een veel mooier en egaler uiterlijk, en ja een autolak met de roller aanbrengen is bijna niet te doen omdat deze zo snel aandroogt!of je moet er minder verharder in doen,dat heeft weer tot nadeel dat de lak niet helemaal uithardt waardoor je er makkelijker krassen en putten in krijgt. rollen is ook nog eens moeilijker met al die ronde vormen van de kever(mr cola heeft er ervaring mee geloof ik!)
je zou ook nog kunnen kiezen voor gewone bouwmarkt lak is veeeeel goedkoper maar heeft weer als nadeel dat je er nooit meer met autolak overheen kunt! so that are your options i guess good luck! pacman
bugsnbusses
bugsnbusses

Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Mestreech (blouwdörep)

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  MrCola ma 13 apr 2009 - 23:04

bugsnbusses schreef:spuiten! heeft een veel mooier en egaler uiterlijk, en ja een autolak met de roller aanbrengen is bijna niet te doen omdat deze zo snel aandroogt!of je moet er minder verharder in doen,dat heeft weer tot nadeel dat de lak niet helemaal uithardt waardoor je er makkelijker krassen en putten in krijgt. rollen is ook nog eens moeilijker met al die ronde vormen van de kever(mr cola heeft er ervaring mee geloof ik!)
je zou ook nog kunnen kiezen voor gewone bouwmarkt lak is veeeeel goedkoper maar heeft weer als nadeel dat je er nooit meer met autolak overheen kunt! so that are your options i guess good luck! pacman

Heb er idd ervaring mee Wink ging opzich best goed hoor ondanks de rondingen. Zo lelijk ziet het er toch niet uit Rolling Eyes
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  Bugride ma 27 apr 2009 - 13:19

Zojuist bij Alfa paint in Lanaken geweest.. zij leverden jammer genoeg niet meer aan particulieren maar alleen grote hoeveelheden aan bedrijven... jammer,, ze hebben me door gestuurd naar Zutendaal en dar ben ik even langs geweest.. ik zou met de originele lak mat 2liter ongeveer 150 euro kwijt zijn.. en wilde ik er nog matte vernis bij ongeveer 200 euro...

2 liter wel erg veel he... wel binnen en buitenzijde..
Bugride
Bugride

Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 21-01-09
Leeftijd : 39
Woonplaats : Mestreech>>l A2 route du soleil (achter de moer litste flat rechterkant onderaon)

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  MrCola ma 27 apr 2009 - 20:03

Ben je ook al eens langs geweest bij lemmens? In geleen op de burgemeester lemmensstraat?
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  Bugride ma 27 apr 2009 - 23:00

jip ik ging voorheen altijd bij Maurice Lemmens.. ik heb de verf vanmiddag gekocht.. ik heb het in iedergeval al, hoef ik me daar niet meer over te bedenken... mischien wat duur voor sommige mensen. ik had liever industrielak gehad had het een en ander al gebelt en ik kwam bij deze nog met autolak het goedkoopste uit.. originele vw kleur basis lak Mat met matte vernis met verharder.. dit zou goed moeten zijn.. Suspect ben benieuwt..


En de kleur gaat worden??????????? Thumb_big_200904272200271506536738
Bugride
Bugride

Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 21-01-09
Leeftijd : 39
Woonplaats : Mestreech>>l A2 route du soleil (achter de moer litste flat rechterkant onderaon)

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  bertje di 28 apr 2009 - 10:07

Hey Paul,

Ik was Maandag ook bij Alfa paints. Gelukkig heb ik wel nog kunnen bestellen bij hun, ze kenden me nog. Maar ik heb het briefje ook zien hangen.

Mijn lak staat klaar. Maar lemmens in de lemmens straat heb ik ook al vaker van gehoord. Lijkt me ook een goed adres.

Wat was je nu kwijt?

Gr.
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  Bugride di 28 apr 2009 - 19:12

Ik ben eerst bij lemmens geweest... en daar was ik ongeveer een dikke 300 euro kwijt.. en dan had ik de verharder en verdunners nog niet..

Nu bij Auto comfort in Zutendaal was ik 150 euro kwijt voor 2 liter basislak zeg even ruim gepakt + 50 euro matte vernis met 25 euro verharder. en dan was er nog verdunner bij de basislak gekomen... maar dat was omdat ik het mat wil hebben.. ik kon ook kiezen voor zijdeglans maar dat was nog duurder en als er een kras in kwam vertelde ze dan zat het niet in de vernis maar rechtstreeks in de lak... dus basislak met matte vernis...

Alles bij elkaar ongeveer 225 euro...en ik denk dat ik de grondverf gewoon in bus van motip bij de heuts ga halen... geen flauw idee of dit te duur is maar ik was hier goedkoper uit dan andere plaatsen..

Jammer van Alfa paints.. ik had ze nog eens gemailt maar helaas ze wildeparticuliere beetje vermijden... Dan heb je nog geluk gehad Robert..die moet je bevriend houden die mensen Laughing

@ Robert: is hij al klaar voor te spuiten dan?? ben je erg opgeschoten nog?? heb geen fotos meer gezien.. Laughing
Bugride
Bugride

Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 21-01-09
Leeftijd : 39
Woonplaats : Mestreech>>l A2 route du soleil (achter de moer litste flat rechterkant onderaon)

Terug naar boven Ga naar beneden

En de kleur gaat worden??????????? Empty Re: En de kleur gaat worden???????????

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum