KCM
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

+2
bertje
Bjorn
6 plaatsers

Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  Bjorn zo 19 jul 2009 - 1:21

Zoals ik al eerder geschreven had in een ander topic:

Op Zaterdag 18 juli om 6.00 uur smorgens al vertrokken samen met Hugo & Junior voor een ritje richting Amsterdam.
Tja want je hebt zo een website op internet met de naam Marktplaats.nl waar je echt niet te vaak op moet kijken want daar staan veel te veel leuke dingen op. Hugo had er een mooie 62er Westfalia leichenanhanger gezien. En een eindje verder maar rijden richting Groningen had ik Nog een leuk projectje gezien Een Halve Kever Aanhanger die we samen nog konden gaan opknappen deze winter.

We waren rond 8.30 in Amsterdam op een heel appart klein industrie terrein en om 9.00 uur stonden we binnen in een grote iets nog donkere schermerachtige loods vol met lijkenwagens en rouw volgwagens en daar stond ie in een hoekje. onder een dekentje een 1962 Westfalia Anh-Bestattungswagen toen ik eens verder keek in de loods zag ik grote kartonnen dozen staan met de tekst corfin. er op ik liep wat verder en zag een heel magazijn echt rekken vol staan met nog in plastic verpakte nieuwe lege Doodskisten in verschillende maten en kleuren.
Best indruk wekkend om dit een keer eens te zien. de koop was vrij snel rond want de 62er westfalia was puntgaaf !
Hugo gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !

Goed na een lekker bakje koffie te hebben gehad bij de begrafenisonderneming hebben we hem voorzichtig opgeladen en konden we weer iets meer als 220 km verder rijden richting de andere kant van ons mooie Nederland Ter Apel Groningen.
Eenmaal terplekke gekomen,stond daar het halve kever aanhanger project vol met oude bladeren en en her en der wat roest en plamuur die los liet. Maar wel IRS ophanging eronder en een lange kevertrekhaak erbij. En we kunnen zeggen voor de prijs wat een lange kever trekhaak kost hebben we een gratis aanhanger bij gekregen.. kortom een koopje ! en een leuk winterproject !

Toen via Duitsland stuurde het navigatie systeem ons terug naar Huis en kwamen we om 18.00 uur weer thuis bij Hugo aan.
Daar alles weer voorzichtig afgeladen en al even snel begonnen aan wat ons stoorde aan de halve kever aanhanger zie fotos en zoek het verschil.


1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303871

Wagen vol geladen.

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303872

Effe Tanken...

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303874y

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303873

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303877

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303878

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303875

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303876

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303879

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303880

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303881

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303882

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303884

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger S6303883
Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty Re: 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  bertje zo 19 jul 2009 - 12:15

Die ziet er nog wel echt goed uit hé. Die zwarte dan Razz . De andere was duidelijk nog wat werk aan. Maar dat was ook de bedoeling een beetje toch? (verkoop mij de IRS maar, een vaste as is beter !!)

p.s. Sjieke autoambulance trouwens. Kan ik die eens lenen om een ovaaltje op te halen in Duitsland?
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty Re: 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  Sjuus zo 19 jul 2009 - 17:10

Dat ziet er inderdaad goed uit!!
Laat me maar niet meer horen dat op MP kijken verloren tijd is Laughing

Ik zie dat jullie al aan de aanhanger begonnen zijn!!
Mooi die andere spatborden en kleine achterlichten erop!
Maar volgens mij kom je straks nog auto's te kort Hugo om alles achter te hangen Razz Razz
Kom je er dinsdag mee naar de Geusselt? Anders wil ik graag eens komen kijken.
Sjuus
Sjuus

Aantal berichten : 513
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

http://sjuus.skynetblogs.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty Re: 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  bruinekever ma 20 jul 2009 - 22:29

Ziet er goed uit heren!!!!!
Lekker in de winter wat knutselen, succes ermee.
@hugo, er zijn nog 2 dingen die je moet aanpassen denk ik, je testament, en de wieldoppen. Wink Wink Wink Wink
bruinekever
bruinekever

Aantal berichten : 588
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 45

http://www.oranjevwkever.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty Re: 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  yellowbug di 21 jul 2009 - 0:56

moet nog opzoek naar twee volkswagen t2 velgen met band want de deksels passen niet op deze velgen cheers
yellowbug
yellowbug

Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-09
Leeftijd : 53
Woonplaats : cadier en keer

Terug naar boven Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty Re: 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  MrCola di 21 jul 2009 - 18:43

t2 velgen?

ik heb hier nog velgen liggen steek van een kever in 15 inch (zonder banden) en 14inch (met banden).
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty Re: 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  yellowbug di 21 jul 2009 - 19:00

hoi mike moet 5 gaats zijn
yellowbug
yellowbug

Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-09
Leeftijd : 53
Woonplaats : cadier en keer

Terug naar boven Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty Re: 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  bruinekever do 24 sep 2009 - 17:16

Oke vanaf hier neem ik het project halve kever over van Hugo en Bjorn.
Ik zal een nieuw toopic openen.
bruinekever
bruinekever

Aantal berichten : 588
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 45

http://www.oranjevwkever.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty Re: 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  Bjorn za 6 maa 2010 - 23:29

oranjekever schreef:Ziet er goed uit heren!!!!!
Lekker in de winter wat knutselen, succes ermee.
@hugo, er zijn nog 2 dingen die je moet aanpassen denk ik, je testament, en de wieldoppen. Wink Wink Wink Wink


De wieldoppen zijn middels aangepast..

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Getattachment76
Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty Re: 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  bertje za 6 maa 2010 - 23:57

Sjieke ventieldoppen man!!!! ha ha ha
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty Re: 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  yellowbug zo 7 maa 2010 - 0:02

bertje schreef:Sjieke ventieldoppen man!!!! ha ha ha
heb apparte adapter platen laten maken van 5 x 112 naar 5 x 205 om er bolle deksels op te krijgen ventiel dopjes voor het detail
yellowbug
yellowbug

Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-09
Leeftijd : 53
Woonplaats : cadier en keer

Terug naar boven Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty Re: 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  bertje zo 7 maa 2010 - 0:24

ziet er goed uit, die dichte velgen hugo. Weer een juweeltje klaar.....
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

1962 Westfalia  Bestattungswagen en  Project Halve kever aanhanger Empty Re: 1962 Westfalia Bestattungswagen en Project Halve kever aanhanger

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum