KCM
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

spaarkever 1973..... het projectje

+16
speedsterretje
kurt181
VWGlassee
junk yard
Dave
Stefanie
Sjuus
air-mike
MrCola
bertje
bugsnbusses
Sonjaatje
yellowbug
Bjorn
bruinekever
Bossie'sbeetle
20 plaatsers

Pagina 3 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle do 25 maa 2010 - 0:11

Dit weekend kunnen we er weer tegen aan.

Net even de nieuwe spulen opgehaald.

Pakkingen voor de kleppendeksels ( die zijn afgelopen week gesteld )
Pakkingen voor de uitlaat ( dan hebben we weer een nette uitlaat eronder hangen )
Natuurlijk niet te vergeten de gereviseerde carburateur ( BIG BIG THX again )
en de nieuwe remcilinders en remvoeringen voor achter.....
en meteen 2 mtr brandstofslang, dan kunnen we dat ook meteen vervangen en brandstoffilter op een nieuwe plaats leggen.

Dus ik weet al wat ik dit weekend ga doen hahahahaha

en air mike...... het heeft zo zijn voor - en nadelen.

Ondanks dat ik eigenlijk ervan uit ging dat ik niets aan motor en remmen hoefde te doen. Heb ik wel al weer veel geleerd over motor, onsteking, carburateur en remmen, uitlaat, benzine leidingen etc

Gisteren de twingo van mijn vrouw als schade auto verkocht en vandaag ook de brief van het waarborgfonds dat we een schadevergoeding toegekend krijgen.
Dus we kunnen op zoek naar een ander twingootje. Is dat probleem ook weer opgelost

Zie je wel......... komt allemaal goed.......... en met de kever dus ook wel
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Sjuus do 25 maa 2010 - 0:26

Bossie'sbeetle schreef:Gisteren de twingo van mijn vrouw als schade auto verkocht en vandaag ook de brief van het waarborgfonds dat we een schadevergoeding toegekend krijgen.
Dus we kunnen op zoek naar een ander twingootje. Is dat probleem ook weer opgelost

Is dit niks voor je vrouw; https://keverclubmaastricht.actieforum.com/de-merret-parts-for-sale-f3/wasserkocher-t267.htm

Goedkope oplossing, en je blijft VW rijden Wink
Sjuus
Sjuus

Aantal berichten : 513
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

http://sjuus.skynetblogs.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle do 25 maa 2010 - 0:29

Nee sjuus,

Het twingootje daar had ze haar zinnen op gezet minder als een jaar geleden en ze was zo blij met haar smilie...

en toen ie in elkaar gedrukt werd , was ze echt aan het balen als een stekker ( ze had er nog geen 3500 km mee gereden, )

Dus er zal nu een twingo moeten komen en nogwel een lime gele of een lichtblauwe...........

gr
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 28 maa 2010 - 1:31

Vandaag toch nog wat gedaan.

De pakkingen van de kleppendeksels zitten weer erin, de carburateur weer op zijn plaats en één van de brandstof leidingen is vervangen.

De uitlaat is eronder uit ( wat een gepiel ) en de andere uitlaat past helaas niet. Dus ik denk dat ik deze eens onderhanden neem met de staalborstel op de flex en eens kijken wat er onder uit komt

Morgen de benzineleiding tot aan de achteras vervangen met een nieuwe benzinefilter , heb maar een uurtje of 2 morgenvroeg,
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle vr 2 apr 2010 - 23:10

Zo vandaag toch wat dingen kunnen doen. De brandstofleiding is vervangen. Alleen nog niet van uit de carrosserie naar de koperen leiding aangezien ik niet aan de benzine slang onder de tank kwam om af te klemmen. Dus dat stukje moet ik nog doen en daar komt dan het benzine filter.

Daarnaast heb ik de motorkap ff gepast en het is zeker geen 1303 ( sorry boobs ) Hij past nml heel goed ( steekt links en rechts een paar mm over) Zie foto......

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 2ikuh5

Ik heb een nieuwe stevigere staalborstel op de flex gezet en heb alle plekken waar bobbels of blaren of roest zat onderhanden genomen en ook de dakranden ff blank gemaakt om te zien hoe of de staat van de kever is en moet zeggen het valt me niet tegen... De bobbel onderaan de achterstijl was 3 mm plamuur ..... met staal eronder...... aan de voorspatborden moeten een paar plaatsen rondom de bouten een nieuw plaatje hebben en links en rechts langs de bandenbak moet een strookje komen en onder aan de hoek van de dorpel en het binnenspatbord zit een rot hoekje en één hoekje van de deur.

Dus denk dat het laswerk allemaal meevalt. ( heb vandaag met het zonnetje eerst wat tuinonderhoud gedaan en wat frisse lucht opgesnoven )

Vanavond een ander twingootje voor de vrouw gekocht, dus die is ook weer mobiel, dus daar morgen ff de LM velgjes onder gooien.

Morgen ga ik de remmen achter demonteren en zien hoever ik kom met het monteren......... wellicht ook nog ff naar de km teller kijken........
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 4 apr 2010 - 0:29

ff een vraag.

Hoe kom ik aan de benzineleiding onder de tank, zonder de tank te verwijderen. Ik wil het laatse kleine stukje slang vervangen bij achteras en daar de brandstoffilter zetten.

Alleen heb ik ff onder de auto langs de assen gekeken en zie daar alleen de remleidingen lopen.

Dan nog tips voor de achterremmen?

Ik draai die wokkels los en daarmee kan ik de remvoeringen boven aan de remcilinder eruit wippen. DAn onder uit de klem halen en dan heb je de voeringen en de veren los. Nu heb ik begrepen dat je de remleiding moet losdraaien aan de achter zijde en dat hier twee bouten zitten voor de remcilinder los te maken. Wat is de manier voor het losmaken voor de remleiding?

Ik heb dit al ff gegooled
https://www.youtube.com/watch?v=DTTLbnuxHqg

nog een tip voor het verwijderen van de handrem? Ik hen begrepen dat hier een clipje zit dat je moet verwijderen, daar heb ik nog niets over kunnen vinden

IK hoorde dat er een vw-diy dvd serie genaamd bugme is met alle handige uitleg.... iemand een idee hoe ik daar aan kan komen.. Zoals gezegd ik moet iets gezien hebben en dan kan ik het meestal zelf wel.
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 4 apr 2010 - 12:11

en meteen de volgende vraag.

Bij de aanhechting van de spatborden zit je nu op de grens van lak en tectyl... Nu zullen er op een paar plaatsen een lasje moeten komen en dan moet het bijgewerkt worden.

Dien ik de dat hele gedeelte over een strook van 5 cm blank te maken. Dan in de primer en kleur.... en dan de binnekant weer daaroverheen tectyleren.

OOk de plekken die ik in de lak tegen kom.... Ik heb de plekken met blaasjes etc allemaal opgeschuurd. nu zie ik dat daar iets van roest onder zit.... maar op de plek waar de lak overgaat op het metaal kan ik daar het beste roestomvormer als rx5 of fertan gebruiken en daaroverheen primer?

Aangezien ik geen full resto wil gaan doen, wil ik toch de boel wel een beetje netjes neerzetten en dan zal ik ook de roestige delen moeten behandelen.
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bjorn zo 4 apr 2010 - 15:28

Bossie'sbeetle schreef:ff een vraag.

Hoe kom ik aan de benzineleiding onder de tank, zonder de tank te verwijderen. Ik wil het laatse kleine stukje slang vervangen bij achteras en daar de brandstoffilter zetten.

Alleen heb ik ff onder de auto langs de assen gekeken en zie daar alleen de remleidingen lopen.

Ik zou tank even leegmaken en vervolgens even eruit halen het zijn maar paar schroeven
Dan kun je het beste en het veiligste de benzineslang vervangen. en kun je meteen eens kijken naar je chassiskop en je schutplaat en deze zonodig ook effe bahandellen met tectyl.

De metalen benzineleiding die overigens door de tunnel loopt zou ik mooi laten zitten.
alleen voor en achter is het 1 rubberslang.
Benzinefilters kun je overigens op meerdere plekken tegen komen
sommige mensen hebben die wel eens dubbel ingebouwd wat dus echt overbodig is 1 is meer dan genoeg.


Bossie'sbeetle schreef:
IK hoorde dat er een vw-diy dvd serie genaamd bugme is met alle handige uitleg.... iemand een idee hoe ik daar aan kan komen.. Zoals gezegd ik moet iets gezien hebben en dan kan ik het meestal zelf wel.

Deze bedoel je ?



Tja deze zoek ik ook al een hele tijd ik denk mischien op treffens dat hij wel te vinden is maar op oude video cassete.
Overigens het meeste leer je door de jaren heen zelf wel.
Of gewoon door een keertje te doen.
Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 4 apr 2010 - 21:39

Yup thats the one bjorn...

Ik heb al een adresje die er mee bezig is........ als ik ze heb geef ik wel een gil.

Maar dat met de tank was ik me ook al aan het overwegen. de tank moet redelijk ver leeg zijn.
Nu zat er ook veel rommel in het benzine filter dus ik vermoed dat er wat roest in de tank zit..... waar kan ik dit mee uit de tank halen.... moet je daar speciale vloeistof voor hebben of hopen dat alles met de benzine eruit komt?

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  MrCola zo 4 apr 2010 - 22:29

Tank kan je schoon maken door hem leeg te maken en er dan een ijzeren ketting in te doen en dan goed heen er weer schudden, daarna uiteraard goed uitspoelen.
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 5 apr 2010 - 0:46

Zo vandaag de remmen gedemonteerd, ff eerst fotootje gemaakt hoe het zat.

Het ging eigenlijk vrij simpel na het kijken van een paar DIY youtube filmpjes

Meteen alles schoongeborstel en opnieuw in elkaar gezet

De oude remvoeringen
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 10huoi1

en dan alles na schoonmaak en nieuwe voeringen
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 24fgwvp

En dan beide klaar voor montage met de nieuwe remcilinders

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 2jb4mr9

de bodemplaten heb ik ook ff met de staalborstel afgenomen en nu ik de losse wielremcilinders heb uitgepakt en bekeken snap ik ook beter hoe het aan de achterkant zit aan de achterplaat.

Misschien morgen avond de cilinders vervangen en de boel weer proberen te monteren.

Bjorn, de veren die de voeringen naar elkaar trekken moest ik die met kopervet insmeren?
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bjorn ma 5 apr 2010 - 10:06

Bossie'sbeetle schreef: Bjorn, de veren die de voeringen naar elkaar trekken moest ik die met kopervet insmeren?

Nee niet de veren zelf !
Maar de stelschroeven van de remmen. dat zijn stervormige (stel) schroefjes. waarom stervormig ?
omdat je ze dan makelijk kunt afstellen met een platte schroeven draaier via de achterkant van de trommel.

Trek maar eens de rubberdopjes eraf aan de achterkant.
Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  bertje ma 5 apr 2010 - 10:43

Bjorn,

De stelschroeven hebben toch geen rubber dopjes?
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 5 apr 2010 - 12:05

Ok Bjorn ik snap hem. Dat zijn de tandwieltjes waar de remvoeringen aan de onderkant in zitten waarmee je ze kan stellen, Hieraan zat inderdaad flink wat rommel.

IK neem aan dat je de rubberdoppen aan de achterkant van de trommel bedoeld die je eruit dient te halen wil je de tandwieltjes verstellen. Die stelschroeven kan ik die gewoon helemaal eruit draaien en schoonmaken en vervolgens met koperpasta insmeren en terug draaien?. Ik ga ervan uit dat ik die bij het terugplaatsten eerst helemaal indraai en dan net zo lang naar buiten draai tot ik de remtrommel NET er weer overheen krijg en moet zorgen dat de afstand links en rechts hetzelfde is ivm recht afslijten van de voeringen.
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  bertje ma 5 apr 2010 - 12:12

Richard,

Deze bout insmeren met kopervet, en de "ster' waar je deze indraait. Hier zie je nergens rubbers... rubbers moet je idd wel verwijderen om deze af te stellen.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 020_4067-3
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 5 apr 2010 - 12:14

Yup helemaal duidelijk.....

Vandaag eerst de paasbrunch met de familie en wellicht vanavond nog tijd om de remcilinders te gaan vervangen. Well jammer dat net vandaag in herent het paaskevertreffen is en de opendag van keverclub roermond......

We shall see..... thx voor de info allemaal
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle do 8 apr 2010 - 23:57

vandaag weer even op het route-53 lager geweest want mijn nieuwe uitlaat was er.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Zipuvm

Dus thuis ff de originele pijpjes van de andere uitlaat erop gezet en aangezien ik deze week weinig tijd had wordt dit weekend weer sleutel weekend. En dan hoop ik de remmen af te hebben, de uitlaat eronder te hebben zitten en de onsteking.

Ik ga er vanuit dat de motor dan eindelijk goed loopt. Andere onsteking, nieuwe rotor, nieuwe contactpunten , nieuwe verdelerkap, gereviseerde carburateur, kleppen gesteld, kleppendenksel pakkingen vervangen, nieuwe uitlaat, met dito pakkingenset, nieuwe brandstofleiding en brandstoffilter.......

keeping the fingers crossed.................
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 11 apr 2010 - 0:13

Zo vandaag was sleuteldag en ik moet zeggen deze amateur heeft vorderingen gemaakt.

De oude remmen achter zijn verwijderd en de nieuwe remmen / remcilinders zijn geplaats en het ging eigenlijk verassend eenvoudig.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 J6lvy8

Toen de achterwielen weer erop en de kever naar buiten geduwd want het was heerlijk weer , dus lekker buiten klussen. Dus de voorremmen meteen ff bekeken.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 34or3pf

De voorwielen was weer ff iets anders met die lager, maar dat had ik zo door.. Wielen eraf en de remmen waren mooi droog, de remvoeringen waren nog wel ok. dus alles weer gemonteerd.

Meteen de Kabel van de snelheidsmeter vervangen( alllen nog niet aan de meter gehangen aangezien ik deze nog niet had kunnen uitproberen.

Vervolgens de uitlaat ter hand genomen en ff alle aansluitpunten van de kachelpotten mooi schoongeborsteld zodat de aansluitingen mooi schoon zijn. De uitlaat en de nieuwe pakkingen set nog maar gepakt en toen ook deze maar beginnen te installeren. OOk dit ging redelijk goed. wel wat pielwerk , maar uiteindelijk alles netjes aangesloten. Toen de bodemplaat weer in de motorruimte en de verwarmingsslangen aangesloten .

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Xe4r44

Toen moest ik nog ff mijn nieuwe wieldoppen gaan halen die ik aangeschaft had. Mijn doppen waren nml mat zart gespoten en ik vind de chrome toch iets mooier.

Smiddags zat mijn andere kadootje bij de post. mijn stroomverdeler. Die ga ik morgen ff voorzien van nieuwe contactpuntjes en rotor en dan kijken of ie wilt lopen.

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bjorn zo 11 apr 2010 - 0:32

Nice work Richard !
Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Sjuus zo 11 apr 2010 - 1:09

Ziet er goed uit.
Je hebt er een aardig tempo in zitten!!
Super!

kcm
Sjuus
Sjuus

Aantal berichten : 513
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

http://sjuus.skynetblogs.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 11 apr 2010 - 1:20

Ja inderdaad, vandaag wel, maar was zo ingeplend he, dit weekend hadden we sinds hele lange tijd eens niets opstaan en dus toen maar meteen geprobeerde een aantal zaken af te ronden..

Ik heb de benzine leiding gevonden onder de tank ) kom je makkelijk bij als je linker voorwiel eraf haal. Maar ik heb geen klemmetjes meer. anders had ik morgen het benzinefilter nog ff ertussen gegooid en had ik kunnen starten. Dus dat wordt morgen niets.... Wil wel alles vast hebben zitten aan de brandstofleiding

Dus maar even wachten en maandag ofzo ff bij heuts een paar klemmetjes halen om de benzinefilter tussen de leiding in te plaatsen en dan zien we wel of het wil lopen.

Er zit trouwens nu wel lucht in de brandstofleiding. Zuigt de benzine pomp dat toch gewoon aan of moet ik eerst wat anders doen.?

gr
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bjorn zo 11 apr 2010 - 10:26

Bossie'sbeetle schreef: Er zit trouwens nu wel lucht in de brandstofleiding. Zuigt de benzine pomp dat toch gewoon aan of moet ik eerst wat anders doen.?


Gewoon door starten benzinepomp zuigt de benzine wel weer aan.
Heb wel eens vaker mijn tank helemaal leeg gereden onderweg das het zelfde effect !
Toen moeten lopen met 5 liter kruikje naar de benzinepomp en vervolgens 5 liter in tank gedaan en even door blijven starten vervolgens liep de motor weer.

Wel opletten op deze manier kan er rotzooi in je carbarateur komen maar goed daarvoor is het benzinefilter.
Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 11 apr 2010 - 16:45

HIJ LOOPT WEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vandaag toch nog maar ff de graasj in.... achter op bokken wiel eraf en omdat ik toch nog twee klemmetjes had gevonden toch maar het laatste stukje slang achter vervangen en brandstoffilter geplaatst.

Onsteking in elkaar gezet ( contactpunten ff op het oog gezet aangezien ik geen voelermaat bij de hand had ) en de onsteking met de vacuum naar de voorkant gezet ( aangezien die van Robert zo goed stond ) en toen sleutel om. niets....................... Shit klem zit nog om de benzine slang onder de tank..... lekker blond!!!!!!!

Klem eraf , 4 keer ronddraaien en ja hoor pruttel pruttel...........

Hij loopt maar nog niet lekker. Maar eens kijken of hij goed wil lopen als hij helemaal goed staat en wellicht toch de boegiekabels vervangen , ik vertrouw die eerste cilinder helemaal niet aangezien de boegiekabel daar niet lekker op wil.

Maar we zijn dit weekend toch weer wat vooruit gekomen,

vanavond nog ff kijken of ik de km teller rondgedraaid krijg en dan is het weer ff gedaan met sleutelen
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Stefanie zo 11 apr 2010 - 17:58

hey proficiat dat je de motor weer aant lopen hebt gekregen!! goed bezig cheers
fijn gevoel he, als er weer wat leven in zit.
succes met de rest van het project, maar dat komt volgens mij wel goed...
Stefanie
Stefanie

Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : mestreech

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 19 apr 2010 - 0:28

zaterdag weer hulp gekregen.

Nieuwe bougiekabels erop gezet en toen starten, lopen , maar geen verschil.. het wat net niet wat het moest zijn. Toen de lamp er aan gehangen en contactpunten goed gezet en toen liep ie al stationair op een heel laag toerental terwijl de motor nog koud was......

Dus onstekings gedeelte lijkt ok. Maar toch bleef ie wat ploffen ...... uitlaat en kachelpotten zijn redelijk dicht amper iets te horen als je de uitlaat dichtduwt..... Nog een starten. tiktiktiktiktik......... GDVRDMME, dat kunnen we niet erbij hebben. startmotor...... zoeken en zoeken, telefonische hulp in geroepen bij Boobs . dynamo stuk? Bedrading nagelopen en blijkt er bedrading en regelkastje te zitten vabn elctronische onsteking.... ook de dynamo is middels een relais aangelsoten die er niet hoort te zitten..... Controlelampje van dynamo is uit dashboard en die kabel is gebruikt voor de toerentaller........ Dus regelkastje met bedrading eruit..... en kabels beter aangesloten.

Wat bleek de accu was leeg en werd niet opgeladen doordat dynamo kapot of niet goed aangesloten is...... Dus nu eerst aan de oplader, dan de dynamo zonder relais aansluiten en dan eens kijken hoe hij loopt..... Iets voor maandag avond.

Dan ff zo'n lampje voor het dashboard zoeken en die weer in de teller hangen en aansluiten.......

Als ie dan nog niet goed is dan zit het waarschijnlijk in de grotere carburateur..... Als het met het opladen en juist aansluiten van de dynamo niet wil lukken moet ik eens een 28pic carburateur uitproberen omdat die er normaal standaard op zou zitten..... Iemand nog zoiets liggen welke ik mag uitproberen?

Morgen avond meer over mijn bevindingen
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 3 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum