KCM
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

spaarkever 1973..... het projectje

+16
speedsterretje
kurt181
VWGlassee
junk yard
Dave
Stefanie
Sjuus
air-mike
MrCola
bertje
bugsnbusses
Sonjaatje
yellowbug
Bjorn
bruinekever
Bossie'sbeetle
20 plaatsers

Pagina 4 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle do 22 apr 2010 - 22:46

zo vandaag weer wat aan de kever gedaan.

Het schakelrelais achter weggehaald en de bedrading origineel teruggeplaats. NU komt de vraag. De bruine kabel welke de dynamo ingaat zit gewoon los.. Door het rubber is gewoon een kabel met kabelschoentje gestopt en die zit nergens op aangesloten Hoe moet dit vast zitten, gesoldeerd?

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 116uryv

Toen de staalborstel op de flex gezet en de slechte plekken zover al blank gemaakt voor het laswerk ( moet nog een avondje detail schoonmaken ). De kofferbak voor dient de hele rand gelast te worden aangezien de kralrand hier voor de nodige roest heeft gezorgd.
Hier een paar lasplekken

bandenbak links
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 20f7y8y

spatbord / dorpel
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 2mphrae

de randen van de spatborden
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 2yyr43n

en toen maar eens ff de spatborden gepast of ze mooi aansluiten en ze passen perfect!!!!!!!! onder bij de de neus zit het mooi op dezelfde hoogte.
Hier ook nog wat laswerk omdat de gaten van de bumpersteuenen op de spatborden dicht moeten.

Als je het zo ziet denk je haast dat ik over 2 weken klaar ben hahahahahaha

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 2rcshnd

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Zjcebr

Dit weekend ga ik verder de zwarte strepen ervan af schuren op de kont en bandenbak voor zijn ze al weg en dat lelijke nummerbord hakje is ook al weggeflext.

Nu nog op zoek naar een lasser die tegen een kleine vergoeding de zaken wil lassen en mij wil leren lassen zodat ik straks zelf dingen kan. Ik wil graag alles een keer gedaan hebben en ervaren hoe dat gaat.

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle vr 23 apr 2010 - 22:37

zo vandaag ff gekeken hoe dat zit met de dynamo. Er zit onder het gat waar het rubber in zit een soldeer punt en ik denk dat hier oorspronkelijk de kabel vastgesoldeerd heeft gezeten. Wie kan dat bevestigen, wellicht dat ik dan kan proberen deze rechtstreeks vast te solderen met een fijn soldeer puntje.

Tevens mijn boek "Käfer, so wirds gemacht 1200" ontvangen, dus weer wat aanvullende lectuur om door te nemen.

Hier een paar foto's

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 2cmu1d0

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Dbky95

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 2304jo
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 9 mei 2010 - 21:51

Zo ff een weekje weggeweest in de meivakantie met vrouw en de kids en had de afgelopen weken weinig tijd en weinig aan de kever gedaan, Dus vandaag moest er maar weer iets gebeuren......

Een persoonlijke overwinning....... Hetgeen me het meest stoorde aan de auto is verdwenen.

Het is bye bye thorndyke!!!!!!!!

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Zn2428

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Zsmjt

Alle zwarte strepen zijn verdwenen. Morgen of overmorgen ff proberen de mindraad in de dynamo op te laden en dan een keer ergens een multimetertje scoren om te kijken of de accu weer opgeladen wordt. Zullen wel ergens in een bak liggen voor een paar cent
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  bertje zo 9 mei 2010 - 22:26

cheers cheers Goed bezig richard!
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  MrCola zo 9 mei 2010 - 22:33

Heb een multimeter hier, kan wel ff langs komen om te meten.
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 9 mei 2010 - 22:42

heej mike, das altijd meegenomen, dat komt wel goed dus, maar wil er uiteindelijk zelf ook eentje hebben , want die heb je wel nodig met een kevertje ,

Morgen ff een oom van me bellen voor zo\'n pen soldeer apparaat en dan kijken of ik hem ff vast kan zetten.

En Robert, ja het vordert gestaag, maar dat was van te voren bekend he..., dus elke keer een beetje en dan komen we er wel. Deze week in de avond uren alle lasplekken tot op het metaal kaal te maken en eens goed te kijken dat we alles hebben ontdekt, kwam vandaag ook nog de nodige roest tegen toen ik het kofferbakrubber bij de voorruit weghaalde. Hier zit ook zo\'n kralrand en daar was het ook redelijk roestig, dus komende week gaan de motorkap en kofferklep er ook vanaf en die hang ik dan ook in de stalling op en wil ik proberen de deuren te demonteren en de bekleding uit de auto te halen zodat dit ook al klaar is als er gelast moet worden.


Laatst aangepast door Bossie'sbeetle op zo 9 mei 2010 - 22:54; in totaal 2 keer bewerkt
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bjorn zo 9 mei 2010 - 22:47

Nice work Richard !
Het Gaat helemaal goed komen.
Ik zou je kever de zelfde vershoten rode opgeschuurde kleur geven als voorklep en achterklep nu hebben.
Dan een mooi setje velgen eronder un beetje verlagen en klaar ben je !
Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 9 mei 2010 - 22:55

Bjorn, de spatborden hebben die kleur ook al hahahahah dus dat zou snel opschieten , maar nee, de ratlook das niets voor mij...... Als ie dan helemaal strak is dan gaat het rollertje er netjes over, met fatsoendelijke verf en goede rolletjes en dan moet het resultaat acceptabel zijn. Dan eerst plezier van de kever......... Mocht ik dan over een paar jaar zoiets hebben van , JA ik ga de kever totaal onder handen nemen dan gaat de kas toch naar de straler, dus dat maakt dan ook niet meer uit.

Dan kijken of ik ergens op een beurs een oud dakrekje voor een paar cent op de kop kan tikken en dan dat helemaal kaal maken en dat met nieuwe latjes in orde maken wellicht ook in het geel.... en anders in het zilver.
Maard at zijn gewilde items, dus denk dat dat nog wel zal tegen vallen

PLankje ben ik al mee bezig,.......... een gele hahahahaha
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle do 13 mei 2010 - 16:43

Zo vandaag weer wat gedaan. IK wilde toch wat schuur en polijstwerk gaan doen,

Eerst heb ik de deuren verwijderd, dat scheelt al een hoop gepiel met instappen in de garage en kan ik die al langzaam gaan schuren en strak maken, de deuren moesten eruit omdat precies onder in de hoek wat laswerk nodig was. Toen kwam ik bij het knuddelstuk van de vorige eigenaar.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 2ai0i92

3 plaatjes over elkaar gelast. Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en eerst alle knobbels van het lassen glad gemaakt met de flex en toen de stukken welke over elkaar waren gelast zoveel mogelijk weggehaald en toen alles goed blank gemaakt met de staalborstel.

De schijf was op , dus moet ff wachten tot ik een nieuw kan halen en dan maak ik het gat mooi vierkant zodat het ook makkelijker in te lassen is.

Voor:
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 2mphrae

na:
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 29aw9zb

Toen maar eens de bekleding aan de binnenkant losgehaald voor als er gelast moest worden en de kokerbalken / kanalen zien er inderdaad goed hard uit en de vloerplaat staat in de zwarte en rode menie. Maar die is ook weer wat aan het roesten , dus die gaan we ook nog aanpakken.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 35d2uld

Ik heb ook nog wat plaatwerk wat roest had zoals de rand onder het rubber bij de kofferklep voor ( ook weer die kralrand ) en de scharnieren en de dorpels blank gemaakt. Gelukkig ga ik nergens doorheen en tref ik nog steeds metaal eron der aan , dus dat lijkt nog mee te vallen
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  MrCola do 13 mei 2010 - 23:00

Richard,

Ik neem zaterdag nog wel zo'n komborstel voor de flex mee. Had je nog wat plaatmateriaal gehaald? Anders regel ik nog wel wat.

Als t zaterdag tenminste nog doorgaat Question


Groeten Mike
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle do 13 mei 2010 - 23:20

Als jij nog hebt, ook goed dan regelen we dat wel als je hier bent, jij weet wat we nodig hebben, Ik niet.

Zaterdag kan , ben tot een uur of 4 beschikbaar, daarna moet ik naar drenthe hahahahaha
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  MrCola vr 14 mei 2010 - 14:35

Mooi, sonja heeft toch vroege dienst dus die is dan ook pas rond half 4 thuis. Denk dat we best wel wat staal van mijn oude deuren kunnnen pakken.
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle vr 14 mei 2010 - 15:25

Als ik je met het lasapparaat moet helpen in de bus. Hoor ik het nog wel ff van je

en daarbij heb ik anders ook nog een kofferklep of motorkap staan waar we stukken van kunnen gebruiken. komborstels heb ik hier twee liggen daar maak ik nu ook alles blank mee........
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  MrCola vr 14 mei 2010 - 17:54

Ja graag dat zou fijn zijn, hoelaat morgen? Moet ik eerst naar jou komen? Of kom je ff naar mij toe eerst? Zeg t maar.
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle vr 14 mei 2010 - 22:27

banana

Bossie helemaal heppie!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 16 mei 2010 - 22:20

YEs zaterdag toch één kant helemaal gelast. Mike langs gekomen ( big big THX cheers ) en was best gezellig en toch best veel gedaan. Zoals gevraagd zelf ook eens gelast. Ik moet zeggen daar moet je echt gevoel voor lrijgen en heel wat oefenlijntjes neerleggen voor je dat een beetje in de vingers hebt. Mike heeft dan ook het laswerk gedaan ( ik heb de bout achter vast gezet hahahahahahaha......) Toch maar dit eerst goed LATEN doen en dan eens oefenen als het kan op een stuk blank metaal om echt het gevoel te krijgen

Bandenbak links ( was echt gatekaas ) . Het grote gat in het voorspatbord, Hebben we perfect met 1 plaat kunnen doen ( incl gat met bout erachter ), en de onderkant van het achterspatbord was helemaal weg en dat is mooi ingelast en ook nog de bout achter voor de laatste spatbord bevestiging.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 23joj11

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 1zfh66s

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 3ekhx

AAngezien ik dit weekend naar mijn zus in Drenthe moest, gisteren erheen gereden en vandaag weer terug.

Ik moet aan de bandenbak voor nog een lasplek mooi vlak flexen en dan kan die met nadenkit behandeld worden en dan in de tectyl.
Deze week weer weinig tijd... maar wil wel nog de dorpels allemaal roestvrij maken en dan meteen met roeststop behandelen en dan ook in de tektyl. Dan alvast de plaatjes maken voor op de 2 plekken welke nog gelast moeten worden.

Nog een stukje bij het achterplaat zetten ( is nuw at verbogen ) en een boutgat uitboren zodat we deze weer kunnen gebruiken. En dan eens kijken of ik de stoelen loskrijg..... Denk paar dagen met wd40 aan de gang. Dan kunnen we ook meteen de vloer onderhanden nemen.
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  bertje zo 16 mei 2010 - 22:48

mooi werk heren. ziet er goed uit!
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 24 mei 2010 - 22:33

Zo zaterdag lekker rondgehangen op de camp out, maar toch dit weekend nog iets aan de kever kunnen doen.

Allereerst de carburateur vervangen en YESSSSSSS hij loopt beter, slaat alleen af zodra je wat meer gas hebt gegegevn dus waarschijnlijk moet ie stationair nog afgesteld worden. Daarnaast wilde ik het interieur eruit halen om de bodem eens goed onder handen te nemen aangezien hier ookal wat vliegroest op zat. Lang leve internet. ff gegooled en de stoelen verwijderen was een appeltje -eitje...

Dus staalborstel erop en schuren........ Alles weggezogen met de stofzuiger en vervolgens met een een doek alles goed schoongemaakt en toen brunox erop gespoten. Dit is een soort roestomvormer en meteen grondlaag.

Deze heb ik over de gehele vloer gespoten in 2 lagen en de dorpels en de randen van de kofferklep ook meteen meegenomen omdat hier wat roest opzat.

Situatie vóór

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 30vzww9

en na

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 N3465g

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 2efhsnk

Daarna heb ik de vloer in twee lagen zwarte metaalprimer gezet. Toen ook maar meteen de dorpels meegenomen.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 4ggoz9

Nadat ik dat had gedaan ben ik maar verder gegeaan, ik was lekker op dreef. Ik heb dus de voorkant en de achterkant maar meteen in de primer gezet.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Ixs2mh

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 2rdvx2q

Toen heb ik ook nog twee plaatjes kunnen maken voor het laswerk. Nu is het woensdag weer kever dag.... Dan heb ik een dagje verlof genomen en dan wil ik de wielen goed vast zetten zodat ik de remmen kan stellen en dan een keer kunnen ontluchten zodat we dat ook weer afgerond hebben. Meteen wil ik dan de twee plaatsjes maken die precies in de gaten voor de bunmpersteunen vallen welke in de spatborden zitten en nog dicht moeten. Alles dan mooi blank maken zodat dit mooi strak gemaakt kan worden.

Ik kwam nog twee krokante plekken tegen op het luchtkanaal in de dorpel, maar voor de rest geen spannende dingen meer tegen gekomen.
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 30 mei 2010 - 0:30

Vandaag was het toch weer klusdag en toch weer wat kleine dingetjes gedaan.

IK had gezien dat hetgeen dat blank geschuurd was nu al licht sporen van roest begon te , dus maar ff de voorruit en tank afgeplakt en alles weer blank gemaakt en meteen in de primer gezet.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 2r55fzm

Toen ook maar begonnen aan de kofferklep randen. Deze waren voor echt heel slecht door de kralrand die er aan zat. Deze was alle helemaal weggehaald en er zaten al plaatjes onder, dus dit vandaag in 3 lagen dichtgeplamuurd en vervolgens strak gemaakt. Er moet nog een beetje aan geschuurd worden en dan is het goed,. Zitten nog een paar kleine putjes in, die ga ik nog een keer bewerken , maar die verdwijnen onder het rubber. Naar ik vind het goed gelukt voor de eerste keer

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 260a8u9,

Vervolgens moest er nog plaatwerk op maat gemaakt worden voor de bumpersteun en onder aan het binnenspatbord en dan vooral de passtukken voor de gaten van de bumpersteunen. Toen de gaten in het spatbord ook maar meteen blank gemaakt, ook dit is aardig gelukt, we worden handiger erin hahahaha.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 14v4sb4

Morgen ga ik de naden kit aanbrengen en dan de spatborden uitwassen, en de as en de schokbrekers schoonmaken zodat ik aan het eind van de dag de binnenspatborden kan spuiten met tectyl zodat dit ook allemaal weer strak in de tectyl zit.
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 6 jun 2010 - 22:37

Zaterdag dus nog wat kleine dingetjes gedaan, moest nml ook ff groot onderhoud in de tuin en vijver doen , dus ja dan is het beetje schipperen. Sowieso was het erg warm dus vroeg eruit om nog wat zaken te kunnen doen. Eerst de hele wielkasten voor uitgewassen en goed schoongemaakt, toen de nadenkit over de gelaste plekken en daarna de tectyl erover

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 2mg5f2q

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Oky05j

Toen nog het linker voor scherm wat strak gemaakt, hier zaten gaten op de plaatsen van de spatborden en was er veel van het spatbord al geplamuurd, dit heb ik grotendeels weggehaald met de staalborstel , en toen dunner opnieuw eropgezet . nadat het grootste gedeelte goed was eerst even een laag primer erop omdat als je het te lang blank laat je toch al roestvorming krijgt.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 20l076c

De grootste uitdaging komt nu als volgende... Het linker achterscherm onder het raam.

Hier is de kever ooit van schade hersteld en er zit ongelogen ca 0,5 cm plamuur op. De is overal aan het barsten dus ik ben al begonnen met het verwijderen ervan. Alleen maak ik me nu wel druk over het opnieuw strakmaken aangezien dit een groot oppervlak is met bolling erin.

Heeft iemand hier ervaring mee en nog goed tips voor het repareren van dit gedeelte?

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 27yqwwh

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  air-mike zo 6 jun 2010 - 23:09

Beste oplosing zou zijn uitslijpen en nieuw deel erin lassen, wil je toch plamuur gebruiken eerst de glasvezel plamuur en dan de afwerkingsplamuur. De ganse lengt in 1 keer aanbrengen met een lange flexibele lat. Maar gaat inderdaad niet gemakelijk zijn want een kever is niet vlak hé. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
air-mike
air-mike

Aantal berichten : 450
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 51
Woonplaats : hoeselt (belgie)

http://air-mike.skynetblogs.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 6 jun 2010 - 23:28

Klopt mike,

een kever is mooi met zijn ronde vormen , maar op dit punt, dan weer iets minder hahahaha

vandaar ook de vraag voor tips en trucs...... Ook plamuur is nog niet vaak door deze handen gegaan, ik vond het resultaat op het scherm voor in ieder geval niet slecht na 2 lagen. Hier moet ik nog twee plekjes uitvullen en dan is die weer strak.

Het metaal op het scherm aan zich is goed, en nergens nog echt slecht of dun, maar ja het is een golfslagbad.

Die grote flexibele lat , zijn die in de handel dan te krijgen? wat moet ik me daar bij voorstellen

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  air-mike zo 6 jun 2010 - 23:32

Kan je kopen bij de speciaal zaak voor autververven en plamuren, of ergens waar ze materiaal verkopen voor het bepleisteren van muuren.
air-mike
air-mike

Aantal berichten : 450
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 51
Woonplaats : hoeselt (belgie)

http://air-mike.skynetblogs.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 14 jun 2010 - 0:25

Gisteren toch maar een breed plamuurmes gehaald van 20 cm .

Dit weekend niet veel gedaan. De hele neus zat nog vol met putjes van de popnagels van de kralrand en die heb ik weggeplamuurd, de binneranden van de kofferklep reanden nog een keer strak gemaakt en het spatbord nog een keer geplamuurd en geschuurd. We zijn er bijna. nog 1 keer een laag op het spatbord opzetten en dan zijn daar de laatste deukjes ook uit.. Volgens weekend hoop ik dat ik de gehele voorkant strak heb en in de primer heb staan. Deze week hoop ik op een avond nog een keer de hele zijkant blank te schuren en die dan met novorox te behandelen en dan de eerste laag plamuur op te zetten.

Dan nog de ramen eruit..... Iemand tijd om een keer ff mee te helpen. Ik wil proberen ze er met rubber eruit te halen omdat deze nog goed zijn.

Als die eruit zijn dan kan ik de rest van de kever ook schuren en in de primer zetten. We gaan heel gestaag door en we komen steeds verder....

Geduld is een schone zaak.... toch!!!!!!!!!!!

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  bertje ma 14 jun 2010 - 8:50

Geduld is een schone zaak richard. Maar je bent toch goed gas aan het geven!
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 4 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum