KCM
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alweer eine nuuje

+6
Bjorn
junk yard
kurt181
Dave
bertje
RickT2a
10 plaatsers

Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Alweer eine nuuje

Bericht  RickT2a do 25 aug 2011 - 17:35

Goedemiddag allemaal,

Graag wil ik mij even aan jullie voorstellen. Rick is de naam, bijna 30 jaar oud, woonachtig in Hulsberg.
Tijdens de aircooled drive-in een paar weken geleden kwam ik Bjorn tegen en toevallig kwam ik hem een week of twee geleden weer tegen in het ziekenhuis waar mijn prematuur geboren dochter al bijna 10 weken verblijft. Dus zodoende ben ik hier terechtgekomen.

Volkswagen zit al van jongs af aan in het bloed aangezien bij ons in de familie iedereen met VW rijd/reed. Ik heb zelf nooit een andere auto gehad dan een VAG auto. Qua hobby is het allemaal begonnen met een Golf 1 uit 1977 die ik van de grond af aan probeer te restaureren. Ondertussen kwam er nog een Audi Coupé 2.3E en een Golf 1 Cabrio uit 1984 bij, maar het kriebelde toch voor een luchtgekoelde bus. Dus de beide laatste auto's verkocht en daarvoor in de plaats afgelopen februari een beige 7-persoons T2a deluxe uit Californië gekocht.

Het hobby wagenpark bestaat nu dus uit een gestripte Golf 1 en de T2a welke ik sinds februari technisch helemaal in orde heb gemaakt.
Alle bewegende delen, kabels, slangen, enz zijn vervangen en er is een nieuwe 1641cc motor in gekomen. Een aantal weken geleden is de bus ingevoerd en op kenteken gezet bij de RDW. Ik heb er nog niet heel veel kilometers mee gemaakt omdat ik nog wat problemen heb met de spanningsregelaar en de motor moet nog een keer afgesteld worden, want die slaat af bij het terugschakelen.

Genoeg tekst, tijd voor foto's:

De Golf toen ik hem kocht:
Alweer eine nuuje Foto-RVOYWBNF-D

Hoe deze ooit moet gaan worden (deadline was 6 juni 2009, gaan we niet meer redden Laughing ):
Alweer eine nuuje Foto-UITEEFMO-D

De bus bij aflevering:
Alweer eine nuuje Foto-WRCWNAKG-D

Net afgeleverd:
Alweer eine nuuje Foto-XF6FP7VW-D

De werkruimte met al een deel van de te vervangen onderdelen en de Golf op de achtergrond:
Alweer eine nuuje Foto-VHZRSIUC-D

Oude motor:
Alweer eine nuuje Foto-AANLJ73C-D

Nieuwe motor:
Alweer eine nuuje Foto-OS7YE3NH-D

De nieuwe motor van dichterbij:
Alweer eine nuuje Foto-IOC67YFP-D

Elektra in orde gemaakt:
Alweer eine nuuje Foto-XZ6JM4GK-D

Voorste vloertjes gelast:
Alweer eine nuuje Foto-4O8PDI66-D

Zoek een paadje door de garage tijdens de werkzaamheden. 10 meter lang en nog te klein:
Alweer eine nuuje Foto-GAN8I6SF-D

Interieur, nog onaangeraakt door mij. Bekleding is nog erg netjes van de achterbanken:
Alweer eine nuuje Foto-L83WFCGH-D

Voorstoelen waren niet zo mooi en de verkeerde kleur:
Alweer eine nuuje Foto-ASAWGZRR-D

Dus daar hebben we iets aan gedaan. Nieuwe covers van TMI in originele kleur en basketweave vinyl:
Alweer eine nuuje Foto-H37QQIBW-D

En als laatste de gek zelf, in de 'zondagse' werkkleding met de killer waakhond 'Remus'. Die laatste ligt trouwens al in de bus zodra hij de schuifdeur hoort Very Happy
Alweer eine nuuje Foto-YWMOVBPA-D

Tot slot hoop ik jullie allen in de toekomst te mogen begroeten op meetings, op de weg en tijdens allerlei andere gezellige evenementen.

Groeten,
Rick

RickT2a

Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 25-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  bertje do 25 aug 2011 - 17:40

Hallo Rick,

Welkom op het forum. Mooie bus en die golf mag er ook wezen (als ie af is zoals op de foto dan...)

Trouwens ook een mooie bus die daar op de achtergrond staat.

bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  Dave do 25 aug 2011 - 18:39

Welkom, succes en vooral veel plezier met je busje.
Dave
Dave

Aantal berichten : 324
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Sint Geertruid

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  kurt181 do 25 aug 2011 - 19:08

Welkom,hoop dat alles goedkomt met je dochtertje
de bus ziet er al alleszins veelbelovend uit Wink
kurt181
kurt181

Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 21-03-11
Leeftijd : 47
Woonplaats : Zolder

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  junk yard vr 26 aug 2011 - 0:30

mooie intro.... welkom Rick! groeten uit Brunssum Cool
junk yard
junk yard

Aantal berichten : 141
Registratiedatum : 25-05-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Brunssum

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  Bjorn vr 26 aug 2011 - 0:55

Hey Rick,

Welkom op het KCM forum.
Ik en Stefanie hopen dat Jessica snel met jullie mee naar huis mag !
Als jullie tussen de ziekenhuis bezoekjes door langs willen komen bij ons dan zijn jullie van harte welkom dan hoeven jullie niet steeds op en neer te rijden van Maastricht naar Hulsberg en weer terug.

Jullie T2a bus heb ik idd op de aircooled drive-in live kunnen bewonderen.
En ik moet zeggen mensen het is een gave bus !











Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  RickT2a ma 29 aug 2011 - 12:32

Dank allen voor het welkom.
Met onze dochter gaat het overigens uitstekend, die mag eind deze week naar huis.
Vanaf dan kan ik ook verder met de bus aangezien ik dan weer wat vaker thuis ben. Woensdag krijg ik weer wat nieuwe onderdelen, waaronder een temperatuursensor met VDO klokje om de temperatuur beter te kunnen bewaken.
Ook een nieuwe spanningsregelaar aangezien ik de vorige denk ik opgebrand heb. Dit was namelijk een imitatie en hier stonden geen tekens (DF, D+) op dus heb ik hem volgens de tekening aangesloten, maar uiteindelijk dus waarschijnlijk op de kop. Dus nu heb ik een originele Bosch gekocht en daar staan wel fijn de tekens op. Hopelijk kunnen we nu rijden zonder dat we steeds de bus de hele nacht aan de acculader moeten hangen.

RickT2a

Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 25-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  blue-68 ma 29 aug 2011 - 18:14

Welkom Rick wat mooi voor jullie dat jou dochter deze week naar huis komt.Mooie bus heb je,is een toekomst droom voor ons eerst nog een paar jaar keveren. groetjes Edward&Marian
blue-68
blue-68

Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 24-01-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Rothem

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  RickT2a ma 29 aug 2011 - 22:46

Kever is ook heel leuk, niks mis mee.
Maar een bus is wel handig met een jong gezinnetje of om te kamperen.
Ik heb ook lang gespaard en gezocht voor de bus en toen eht eindelijk kon heb ik geen moment getwijfeld en direct de bus gekocht.
Door de omstandigheden heb ik er weliswaar nog niet zo veel plezier van gehad, maar dat komt nog wel. Volgend jaar zal ik zeker diverse meetings bezoeken met de bus.

RickT2a

Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 25-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  bugsnbusses wo 31 aug 2011 - 15:44

welkom hier! is echt een mooi busje!!
bugsnbusses
bugsnbusses

Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Mestreech (blouwdörep)

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  Sjuus wo 31 aug 2011 - 17:57

Mooi busje!

Welkom op het forum!
Sjuus
Sjuus

Aantal berichten : 513
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

http://sjuus.skynetblogs.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  RickT2a ma 26 sep 2011 - 17:21

Nou, de bus loopt nog steeds niet naar behoren, maar dat hele verhaal heb ik al in de pisbak uit de doeken gedaan.
We blijven in ieder geval niet bij de pakken neer zitten en omdat ik van de winter de binnenkant helemaal netjes wil gaan maken heb ik alle panelen nieuw besteld, compleet bekleed in Biscuit vinyl.
Ik zat er al langer aan te denken maar aangezien de bekleder waar ik alles heb besteld afgelopen week 15% korting gaf heb ik de knoop toch maar doorgehakt. Ik heb nu dus alles in the UK bij Newton Commercial gekocht in dezelfde kleur, namelijk biscuit. Dit is ongeveer hetzelfde bruin als wat er nu in de deluxe panelen zit die ik in de bus heb. Doordat de bekleding off-white is komt de kleurstelling nog steeds overeen met de deluxe kleuren en dit past ook mooi bij de savannah-beige lak.

Biscuit is ongeveer deze kleur:
Alweer eine nuuje Large_ck6006

RickT2a

Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 25-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 26 sep 2011 - 22:37

Welkom. Projectje wel in de werkplaats neerzetten he. We zien graag vorderingen met foto's

succes komende winter

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  RickT2a za 8 okt 2011 - 16:03

The saga continues. Vandaag bij iemand geweest die de carburateur voor me heeft afgesteld nadat diegene die de motor heeft gebouwd er niet uitkwam. Dus de motor blijft nu wel netjes stationair lopen, de benzinepomp is vervangen omdat die olie lekte en de carterontluchting is goed aangesloten op de luchtfilter.
Helaas echter nog steeds geen accu die oplaadt. Het lijkt er sterk op dat de dynamo die ik nieuw gekocht heb met de motor al de geest heeft gegeven. Nu heb ik daar wel garantie op, maar het is natuurlijk een tering karwei om de dynamo uit te bouwen, want daarvoor moet de carburateur, het spruitstuk, de dynamosteun enz allemaal voor los. Niet bepaald een leuk karwei waar ik naar uit kijk, zeker aangezien het weer op zijn retour is en ik gedeeltelijk buiten moet werken.

Dus nu op zoek naar een originele dynamo en die laten reviseren. Met dat imitatiespul ben ik wel een beetje klaar op het moment.
Misschien hebben we dan dit jaar toch nog een fatsoenlijk rijdende betrouwbare bus.


RickT2a

Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 25-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer eine nuuje Empty Re: Alweer eine nuuje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum