KCM
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe controleer ik mijn kachelpotten??

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe controleer ik mijn kachelpotten?? Empty Hoe controleer ik mijn kachelpotten??

Bericht  Bugride do 12 maa 2009 - 1:20

Laughing ja hoor daar istie weer.. Very Happy

Wie kan mij vertellen hoe ik kan zien of mijn kachelpotten nog in orde zijn?? Suspect
Bugride
Bugride

Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 21-01-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : Mestreech>>l A2 route du soleil (achter de moer litste flat rechterkant onderaon)

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe controleer ik mijn kachelpotten?? Empty Re: Hoe controleer ik mijn kachelpotten??

Bericht  bertje do 12 maa 2009 - 10:19

Als ze niet doorgeroest zijn, je nooit een vreemde reuk in je auto hebt gehad en de kleppen werken nog. Dan zijn ze nog in orde.
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe controleer ik mijn kachelpotten?? Empty Re: Hoe controleer ik mijn kachelpotten??

Bericht  MrCola do 12 maa 2009 - 14:29

Hey hier had ik nou ook een vraag over, die vijn mij zijn een beetje gaar. Wat is nu de beste/goedkoopst/makkelijkste oplossing?? Ik zie wel eens van die kachelpotvervangers? Maar dan heb ik toch geen ontwaseming meer???

Groeten Mike
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe controleer ik mijn kachelpotten?? Empty Re: Hoe controleer ik mijn kachelpotten??

Bericht  Bjorn do 12 maa 2009 - 15:22

MrCola schreef:Hey hier had ik nou ook een vraag over, die vijn mij zijn een beetje gaar. Wat is nu de beste/goedkoopst/makkelijkste oplossing?? Ik zie wel eens van die kachelpotvervangers? Maar dan heb ik toch geen ontwaseming meer???

Groeten Mike


Oplossing voor ( slechte ) kachelpotten is de gewoon vervangen.

Wat bedoel je presies met kachelpot vervangers ? Volgens mij vallen bij bepaalde( sport )uitlaatsystemen de kachelpotten gewoon weg.
Eerlijk gezegd rijd ik al een aantal jaren zonder kachel alleen bij mijn 1ste kever 1303 had ik er verwarming in maarja echt warm warm was dat toen ook niet !
Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe controleer ik mijn kachelpotten?? Empty Re: Hoe controleer ik mijn kachelpotten??

Bericht  MrCola do 12 maa 2009 - 18:20

Ik heb op dit moment een spagethi uitlaat op m'n kever gemonteerd. 2 ingangen van het spruituk zitten meteen op het blok, en de andere 2 zitten hieraan vast: Hoe controleer ik mijn kachelpotten?? 1084

Als ik deze: Hoe controleer ik mijn kachelpotten?? 1028 nu monteer? Dan heb ik toch geen ontwaseming meer? Verwarming kan me niet zo veel schelen. Maar ontwaseming is verplicht voor de apk dus dat wil ik wel houden.
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe controleer ik mijn kachelpotten?? Empty Re: Hoe controleer ik mijn kachelpotten??

Bericht  bertje do 12 maa 2009 - 18:53

Hallo heren,

Met de j-tubes http://www.route-53.com/product_info.php?products_id=756 heb je idd geen verwarming. de potten vervallen. Je hebt alleen de buizen die normaal in de kachelpotten zitten.

Om verwarming (en ontwaseming) te hebben in je kever heb je ten alle tijden kachelpotten nodig. Het is trouwens geen probleem om een sportuitlaat te plaatsen. Dan ga je niet van koelhuis naar uitlaat naar kachelpot. Maar rechtstreeks van koelhuis naar kachelpot met een slang. De slang geleid je als het ware om de buizen van de sportuitlaat. Zo heb ik het zelf ook op mijn bus gemonteerd. Als je goede potten hebt http://www.route-53.com/product_info.php?products_id=746 heb je wel degelijk een warm kevertje in de winter !!! Er zijn helaas ook mindere kachelpotten op de markt. Deze zijn natuurlijk ook weer voordeliger.

@Mrcola. de chromen kachelpotvervangers van jouw afbeelding kosten 75,- bij paruzzi. Bij route-53 € 42.50 (klik op deze tekst voor link) affraid Basketball Wink

Groet,
Robert
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe controleer ik mijn kachelpotten?? Empty Re: Hoe controleer ik mijn kachelpotten??

Bericht  Bugride do 12 maa 2009 - 20:05

Cool Cool Laughing thanx Bertje.. nooit iets geroken dus ze zullen wel goed zijn anders vervangen...
Bugride
Bugride

Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 21-01-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : Mestreech>>l A2 route du soleil (achter de moer litste flat rechterkant onderaon)

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe controleer ik mijn kachelpotten?? Empty Re: Hoe controleer ik mijn kachelpotten??

Bericht  MrCola vr 13 maa 2009 - 0:27

Hey Bert, ik had de plaatjes van paruzzi ff snel genomen omdat ik ze daar snel te vinden wist. zal het niet meer doen pirat

Maar ik ben denk ik wel toe aan nieuwe potten, ik wil ook denk ik weer een originele uitlaat, maar ik vind de kachelpotten erg duur scratch zou ik dan beter kunnen kijken voor een 2de hands uitlaat? Of vind je zoiets niet...

Groeten Mike
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe controleer ik mijn kachelpotten?? Empty Re: Hoe controleer ik mijn kachelpotten??

Bericht  bertje vr 13 maa 2009 - 0:38

MrCola schreef:Hey Bert, ik had de plaatjes van paruzzi ff snel genomen omdat ik ze daar snel te vinden wist. zal het niet meer doen pirat
Groeten Mike

Ha Ha, daar hoef je je toch niet voor te verontschuldigen. Ik lig er niet wakker van hoor. Iedereen is vrij om te doen en te laten zoals hij dat wil toch.... Wink. Vind het alleen zonde als mensen meer geld uitgeven dan nodig is. Ik heb ook altijd gekocht waar het het voordeligste was. Wel gelet op vergelijkbare kwaliteit natuurlijk.

Kachelpotjes zijn idd wel pittig in prijs. Een redelijke uitlaat heb je nieuw voor 55,-. (orginele kwaliteit zit rond de 85,-) Ik zou eerder zoeken voor gebruikte potjes als een gebruikte uitlaat.

Just my 2 cents
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe controleer ik mijn kachelpotten?? Empty Re: Hoe controleer ik mijn kachelpotten??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum