KCM
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even voorstellen...

+4
Sjuus
air-mike
bertje
Lunchbox
8 plaatsers

Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Even voorstellen...

Bericht  Lunchbox di 24 aug 2010 - 16:38

Hallo allemaal,

Ik heb mij een tijdje geleden hier geregistreerd en ben sindsdien druk bezig geweest met het doorspitten van dit forum. Ik vind het nu wel eens tijd om mij netjes voor te stellen...

Mijn naam is Wouter, 28 jaar en woon samen met mijn vriendin Stephanie in Wijnandsrade (Nuth). Afgelopen April heb ik besloten om mijn daily (Vectra 2.0i) te verkopen en op zoek te gaan naar een kevertje. Deze heb ik eind Mei gevonden: Een 1300 uit '73 (volgens Lonij model van '72, met van die kerkraam-achterlichten), gekocht van de 1e eigenaar. Deze zomer al flink wat KMs gemaakt (o.a. tripje naar de Belgische Ardennen) maar hij liep toch niet zo heel soepel.

Deze maand heb ik de kever naar Lonij gebracht voor APK en er bleek toch van alles mis mee te zijn. Lonij heeft onder andere de koppeling en drukgroep/druklager (of hoe heet dat?) vervangen en de motor een grote beurt gegeven en afgesteld, dus nu loopt hij weer als een zonnetje! ...nou ja, liep: Ik ben vandaag zonder benzine komen te staan en nu loopt hij stationair niet meer lekker en slaat hij bij het remmen (kruispunt/stoplicht) vaker af. Ik denk dat er ergens iets verstopt/vervuild is geraakt maar ik heb helaas (nog) geen vraagbaak en slechts beperkte technische kennis. Daarbij heb ik enkel een gereedschapssetje van de IKEA, een doppenset van de Praxis en een schilmesje uit de keukenla als gereedschap, dus het is een beetje behelpen. Mocht iemand mij in de goede richting kunnen sturen: Héél graag! Smile

Er is verder wel nog werk aan mijn kevertje: Bij een van de achterspatborden en in de bodemplaat zit wat laswerk, de vlotter is kapot (bij aansluiten op de massa slaat de benzinemeter wel uit) en uit de carb druppelt soms een kleine hoeveelheid benzine (zal straks eens een foto maken om het probleem te verduidelijken, misschien dat jullie mij aan kunnen geven wat er mis is).

Nadat het technische gedeelte klaar is wil ik mij gaan richten op het optische gedeelte. Op mijn verlanglijstje staat onder andere het vernieuwen van chromen details (trim), spuiten van de velgen, nieuwe (bolle) wieldoppen, white-walls en nieuwe (ander type) bumpers. Ook ben ik nog op zoek naar een radio en al het bijbehorend materiaal (antenne e.d.) aangezien er nooit een radio in mijn kevertje gezeten heeft. De radio heeft echter de laagste prioriteit, ik heb nu een kleine FM radio op batterijen op de passagiersstoel staan en dat werkt ook prima! Laughing

Ik had eigenlijk graag naar Diepenbeek willen komen, maar dat viel helaas samen met Lowlands (wat overigens helemaal geweldig was!). Ik verheug me wel al op de komende meetings, al zullen dat er dit jaar niet veel meer zijn. Ik las wel iets over een cruise-in op de Geusselt dus daar ga ik zeker eens langs komen (hopelijk vandaag nog als ik het probleem met het niet lekker lopen van de motor verholpen krijg). Elke dinsdag rond 19:00 uur, toch?

Foto's van mijn kevertje volgen zo snel mogelijk! Eerst dat stotteren eens oplossen en 'm een goede poetsbeurt geven! Wink

Groetjes,
-W.
Lunchbox
Lunchbox

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 12-08-10
Leeftijd : 42
Woonplaats : Wijnandsrade

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  bertje di 24 aug 2010 - 16:46

Welkom cheers En idd iedere dinsdag avond om 19.00 uur.
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  air-mike di 24 aug 2010 - 17:47

welkom, ja die kevertjes he............... doen toch niet altijd wat wij willen Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
air-mike
air-mike

Aantal berichten : 450
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 51
Woonplaats : hoeselt (belgie)

http://air-mike.skynetblogs.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  Sjuus di 24 aug 2010 - 18:46

Welkom op forum.
Het blijven inderdaad autootjes waar we bezig aan blijven Wink
Veel plezier en zet je foto's maar eens op het forum, er is genoeg kennis aanwezig om je op weg te helpen.
Misschien tot straks op de Geusselt!!


kcm
Sjuus
Sjuus

Aantal berichten : 513
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

http://sjuus.skynetblogs.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  Lunchbox di 24 aug 2010 - 19:19

Bedankt voor het warme onthaal! Smile

Ik heb net nog eens naar het blokje gekeken, maar ik kom er echt niet uit... Nu pas besef ik hoe erg ik een vraagbaak nodig heb, ik weet geeneens waar het benzinezeefje zit zodat ik deze eens schoon kan maken. Rolling Eyes Zijn er bepaalde werkplaatshandboeken aan te raden? Ik lees vaker iets over Haynes, zijn deze goed?

Ik kom straks even bij de cruise-in langs, 't kevertje rijdt nu niet lekker maar hij brengt me er hoop ik wel. Of kan het echt kwaad om zo verder te pruttelen?
Lunchbox
Lunchbox

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 12-08-10
Leeftijd : 42
Woonplaats : Wijnandsrade

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  yellowbug di 24 aug 2010 - 19:26

hoi lunch box mss als je eens goed op zijn staart trap dat hij het vuil er wel uit trek als je naar maastricht komt in ieder geval welkom op het forum en tot straks mss groetjes yellowbug
yellowbug
yellowbug

Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : cadier en keer

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  Lunchbox di 24 aug 2010 - 19:28

Da's geen slecht idee! Ik zal 'm het eerste stuk eens warm laten draaien en dan op de autosnelweg eens flink gassen, kijken of hij beter loopt als ik op de Geusselt arriveer. Hopelijk tot straks (als ik niet ergens langs de weg stil kom te staan). Very Happy
Lunchbox
Lunchbox

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 12-08-10
Leeftijd : 42
Woonplaats : Wijnandsrade

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  Bjorn di 24 aug 2010 - 19:50

Hey,

Van harte welkom op het kcm forum !!

Doe maar gewoon rustig aan met rijden ook straks naar de geusselt !
Ik vind ik het minder om te lezen dat er af en toe een straaltje benzine uit je carbarateur komt.
Let hier mee goed op BRAND GEVAAR !!

Het beste zou zijn om je carbarateur meteen te vervangen voor een andere goeie of om hem te laten reviseren.

Doordat je de benzine tank helemaal hebt leeg gereden, kan het best zijn dat er idd een vuiltje uit de tank nu in je stationair sproeier van de carbarateur zit.
Dit verklaard ook het uitvallen van de motor.

In ieder geval welkom op het kcm forum en keep on posting
Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  Lunchbox di 24 aug 2010 - 20:18

Het spuit niet echt, het druppelt meer maar dan héél langzaam.

Ik ben nu op de Geusselt maar ik zie niemand, zit ik verkeerd? Ik sta op de parking voor de Mac...
Lunchbox
Lunchbox

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 12-08-10
Leeftijd : 42
Woonplaats : Wijnandsrade

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  junk yard wo 25 aug 2010 - 0:24

ik heb je vanavond gezien bij de cruise-in.... welkom!

grt. ralph
junk yard
junk yard

Aantal berichten : 141
Registratiedatum : 25-05-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Brunssum

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  Lunchbox do 26 aug 2010 - 8:36

Dank je. Het was leuk om even kennis met een aantal van hier te maken. Heb alleen een flinke verkoudheid opgelopen, maar ik had natuurlijk ook gewoon een trui aan moeten doen. Wink
Lunchbox
Lunchbox

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 12-08-10
Leeftijd : 42
Woonplaats : Wijnandsrade

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  MrCola do 26 aug 2010 - 17:58

Hmm das natuurlijk minder, maar t was idd ook aardig koud, zeker als de wind een beetje opstak. Zie nu net dat je uit wijnandsrade komt, moet ik toevallig morgen zijn voor m'n werk
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  Lunchbox do 26 aug 2010 - 18:01

Een lekker rustig, klein dorpje. Smile Ik kom oorspronkelijk uit Landgraaf maar heb ook in Geleen, Maastricht en Nuth gewoond.
Lunchbox
Lunchbox

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 12-08-10
Leeftijd : 42
Woonplaats : Wijnandsrade

Terug naar boven Ga naar beneden

Even voorstellen... Empty Re: Even voorstellen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum