T2 Pick-up
+6
Bossie'sbeetle
blue-68
bertje
Sjuus
Bjorn
MrCola
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
T2 Pick-up
Zo, nu ik nog even vakantie had een paar daagjes nog wat aan de bus kunnen doen tussen de kraamvisites door.
Ben begonnen met wat laswerk aan de bijrijderskant hier was een slechte plek bij de redelijk recent gemaakte dorpel. Na een beetje hak en breek werk kwam ik dit tegen:
Van binnen in de wielkast zag het er zo uit, ik haalde er trouwens papier, schuurspon, kit en andere rotzooi uit.
toen een recht stuk uitgeslepen
nieuw stukje koker geklopt uit plaat
de nieuwe stukken erin gelast
beetje moeten plamuren en de bus ingepakt met cadeau papier:D
en opnieuw gespoten met een spuitbusje op maat gemaakte kleur
en het eindresultaat
Helaas wel kleurverschil, maja het is voor tijdelijk zodat het er nog een beetje netjes uit ziet en dan word hij volgend jaar wel helemaal in dezelfde kleur gespoten.
Binnenkort verder met wat andere plekken aan de rechterkant aan te pakken
Ben begonnen met wat laswerk aan de bijrijderskant hier was een slechte plek bij de redelijk recent gemaakte dorpel. Na een beetje hak en breek werk kwam ik dit tegen:
Van binnen in de wielkast zag het er zo uit, ik haalde er trouwens papier, schuurspon, kit en andere rotzooi uit.
toen een recht stuk uitgeslepen
nieuw stukje koker geklopt uit plaat
de nieuwe stukken erin gelast
beetje moeten plamuren en de bus ingepakt met cadeau papier:D
en opnieuw gespoten met een spuitbusje op maat gemaakte kleur
en het eindresultaat
Helaas wel kleurverschil, maja het is voor tijdelijk zodat het er nog een beetje netjes uit ziet en dan word hij volgend jaar wel helemaal in dezelfde kleur gespoten.
Binnenkort verder met wat andere plekken aan de rechterkant aan te pakken
Laatst aangepast door MrCola op do 28 jul 2011 - 16:34; in totaal 2 keer bewerkt
MrCola- Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 37
Re: T2 Pick-up
Hey Mike..
afgelopen keer op de geusselt hebben we het er even over gehad..
Ik vind het wel cool uit zien.
afgelopen keer op de geusselt hebben we het er even over gehad..
Ik vind het wel cool uit zien.
haha ja idd, alleen dan wel andere velgen
Hey Mike,
Ziet er super uit man! Gaaf en mooi werk.
Tip voor de volgende keer. Het spuitwerk gewoon wat uitspuiten. En daarna polijsten. Dan zie je het kleurverschil niet meer zo erg.
Maar ook nu kun je nog wat polijsten zodat het verschil minder zichtbaar is.
Grz!
Ziet er super uit man! Gaaf en mooi werk.
Tip voor de volgende keer. Het spuitwerk gewoon wat uitspuiten. En daarna polijsten. Dan zie je het kleurverschil niet meer zo erg.
Maar ook nu kun je nog wat polijsten zodat het verschil minder zichtbaar is.
Grz!
Hey Mike ziet er toppie uit,het kleur verschil zal toch wel meevallen of niet? zal je nu zeker telang duren voor dat we weer een treffen hebben.
blue-68- Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 24-01-09
Leeftijd : 52
@robert, de lak heb ik uitgespoten en daar ook al een beetje gepolijst. alleen het geheel nog niet gepolijst. dud misschien komt dat nog wel goed.
@ ed, van mij mag t nog ff duren, heb alleen die plek gemaakt de rest moet ik nog allemaal doen. dus heb nog wel even werk.
heb er wel vertrouwen in dat t wel goed gaat komen met t bussie. nu eerst iets gaan verzinnen voor de maxicosi.
@ ed, van mij mag t nog ff duren, heb alleen die plek gemaakt de rest moet ik nog allemaal doen. dus heb nog wel even werk.
heb er wel vertrouwen in dat t wel goed gaat komen met t bussie. nu eerst iets gaan verzinnen voor de maxicosi.
dat wordt een aanhangertje (misschien zo eentje wat hugo ook heeft blijft ie lekker droog hahahahah
blue-68- Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 24-01-09
Leeftijd : 52
t is zowiezo de bedoeling om gewoon de tent te blijven gebruiken, en heel soms achterin mischien. maja we kunnen er nog steeds gewoon mee rijden dus no worry's
ziet er op redelijk krokant uit, maar zoals je al op de geusselt al zei een rijdend project.
Dat stuk ziet er al netjes uit. Als je een avondje hulp nodig hebt bel je maar ff
grtz
Dat stuk ziet er al netjes uit. Als je een avondje hulp nodig hebt bel je maar ff
grtz
Bossie'sbeetle schreef:ziet er op redelijk krokant uit, maar zoals je al op de geusselt al zei een rijdend project.
grtz
wanneer had je vakantie zei je, kun je een paar dagen komen klussen hier
De eerst komende 2 weken niet hahahahaha daarna sms ik je wel ff als je wat op de planning hebt staan van werk dan hoor ik het wel
Haha dit was in juli..
Maare Mike gaat der morgen weer eens aan klussen!!! En nog ff en dan komt t busje naar huis!... wel benzine loos en ik wil niet weten hoe.. (dat zal mike nog wel poste hoe die der morgen aan toe is)
Maar de garage is waarschijnlijk begin volgend jaar bezet dus komt hij weer in de garage te staan bij ons
Kan niet wachten tot het voorjaar! weer lekker met t busje picknicken!
Maare Mike gaat der morgen weer eens aan klussen!!! En nog ff en dan komt t busje naar huis!... wel benzine loos en ik wil niet weten hoe.. (dat zal mike nog wel poste hoe die der morgen aan toe is)
Maar de garage is waarschijnlijk begin volgend jaar bezet dus komt hij weer in de garage te staan bij ons
Kan niet wachten tot het voorjaar! weer lekker met t busje picknicken!
Zo hier ook nog eens even updaten wat er gaat worden van de bus.
Als eerste aan de bijrijderskant met de wilekast begonnen.
Begonnen met eens te bekijken wat hier allemaal tevoorschijn zou komen. Helaas heeft iemand hier de roest een keer proberen te verdoezelen door hier gewoon plamuur over te smeren en te spuiten.
Dit baarde me wel wat zorgen voor de rest van de bus.
Na veel passen en meten de wielkast erin zitten.Na ook nog wat werk te hebben gehad aan de binnenste wielkast.
Toen verder aan de andere kant van de bus. Ook hier weer veel plamuur en andere zooi.
Wielkast erin
Aangezien de plaat totaal niet passend was met de buitenste koker hier maar een stuk uitgeslepen aangezien hier een plaat over gelast was.
Dit kwam ik tegen
Dus maar besloten om de koker te vervangen aangezien dit toch nooit meer wat zou worden.
Koker erin gelast, stukje B stijl en reparatie aan de dogleg
Deze week me bezig gehouden met de cabine vloer, hier was een mooi gat in gerot.
Dit kwam ik onder de vloerbedekking tegen.
Hele stuk eruit geslepen.
En dit is het uiteindelijk geworden.
Vloertje klaar
En het rooster ook klaar
Verder is de uitlaat + kachelpotten nog vervangen.
Als eerste aan de bijrijderskant met de wilekast begonnen.
Begonnen met eens te bekijken wat hier allemaal tevoorschijn zou komen. Helaas heeft iemand hier de roest een keer proberen te verdoezelen door hier gewoon plamuur over te smeren en te spuiten.
Dit baarde me wel wat zorgen voor de rest van de bus.
Na veel passen en meten de wielkast erin zitten.Na ook nog wat werk te hebben gehad aan de binnenste wielkast.
Toen verder aan de andere kant van de bus. Ook hier weer veel plamuur en andere zooi.
Wielkast erin
Aangezien de plaat totaal niet passend was met de buitenste koker hier maar een stuk uitgeslepen aangezien hier een plaat over gelast was.
Dit kwam ik tegen
Dus maar besloten om de koker te vervangen aangezien dit toch nooit meer wat zou worden.
Koker erin gelast, stukje B stijl en reparatie aan de dogleg
Deze week me bezig gehouden met de cabine vloer, hier was een mooi gat in gerot.
Dit kwam ik onder de vloerbedekking tegen.
Hele stuk eruit geslepen.
En dit is het uiteindelijk geworden.
Vloertje klaar
En het rooster ook klaar
Verder is de uitlaat + kachelpotten nog vervangen.
hubs ste nog tied euver hub hie auch nog get stoon
yellowbug- Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-09
Leeftijd : 54
Zo, de bus staat inmiddels thuis. Heb de tank zelf kunnen lassen.
Nu vroeg ik me alleen af, er zitten 3 ontluchtingen op de tank aan de bovenzeide, de middelste gaat naar de vulhals toen.
Dan heb ik alleen nog de 2 losse stangetjes, nu weet ik alleen niet meer waar deze zaten of naar toe moeten Ik zie wel boven de de tank ook stangetje uitkomen die vanaf de vulhals komt deze heeft dezelfde maat als de 2 stangetjes op de tank.
Wie o wie kan me zeggen waar t naartoe moet
Nu vroeg ik me alleen af, er zitten 3 ontluchtingen op de tank aan de bovenzeide, de middelste gaat naar de vulhals toen.
Dan heb ik alleen nog de 2 losse stangetjes, nu weet ik alleen niet meer waar deze zaten of naar toe moeten Ik zie wel boven de de tank ook stangetje uitkomen die vanaf de vulhals komt deze heeft dezelfde maat als de 2 stangetjes op de tank.
Wie o wie kan me zeggen waar t naartoe moet
Heb je niet opgelet waar ze vandaan kwamen met uitbouwen ?
Ik denk dat 1 aansluiting de overloop is vanuit de vulhals.
En de andere mischien richting carbarateur of gewoon overloop naar buiten toe ??
Of is de bus vroeger voorzien geweest van een standkachel ?
En de andere mischien richting carbarateur of gewoon overloop naar buiten toe ??
Bjorn schreef:Heb je niet opgelet waar ze vandaan kwamen met uitbouwen ?
Mike hier ff op sonja der PC,
Standkachel nee hoor. T was een werkbus he
Het middelste (dikke) gat gaat naar de vulhals. En in het midden boven de tank kom ook nog een dunne stang uit die vanaf het tankklepje komt.
Maar volgens mij zaten de 2 stangetjes gewoon los, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn, heb op internet gezien dat bij "normale" bussen alles bij elkaar komt en op de luchtfilter uit komt. Hier zit dan een T-stukje tussen de 3 stangen. Alleen komen de stangen gewoon niet bij elkaar uit.
Ook bij mij geen aansluiting op het luchtfilter en ook niks wat daar vandaan komt.
Kan me gewoon niet voorstellen dat de stangetjes gewoon los op de tank blijven liggen.
Die gaan normaal gesproken bij een standaard bus naar de "oren", en dan idd door naar dat punt achter in de motorruimte waar ze bij elkaar komen.. Ik heb net gekeken in het onderdelen boek, en daar staat voor de pickup dat die stangen idd ook aansluiten op de ontluchting in de motorruimte
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: