LAnge of korte versnellingsbak??
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
LAnge of korte versnellingsbak??
Lange of korte versnellingsbak?? Daar lees ik wel eens iets over, wat houd dit in, en hoe kun je zien/merken dat je een lange of korte hebt??
Bugride- Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 21-01-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : Mestreech>>l A2 route du soleil (achter de moer litste flat rechterkant onderaon)
Re: LAnge of korte versnellingsbak??
Meet de lengte er eens van op? die van mij is 41,32cm
Nee zonder gekheid. Het heeft er volgens mij mee te maken hoe lang je versnelling is, dus hoesnel je moet schakelen. Tenminste dat dacht ik. Op de keversite kan je er wel wat meer over vinden.
Nee zonder gekheid. Het heeft er volgens mij mee te maken hoe lang je versnelling is, dus hoesnel je moet schakelen. Tenminste dat dacht ik. Op de keversite kan je er wel wat meer over vinden.
MrCola- Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 37
Klopt, maar mischien dat ze hier het antwoord ook wisten, vast wel ik zit eigenlijk bijna nooit meer op de keversite...
Ik dacht zelf ook dat het iets temaken had met de lengte van de schakelweg... ik zal hem eens opmeten Mike
Ik dacht zelf ook dat het iets temaken had met de lengte van de schakelweg... ik zal hem eens opmeten Mike
Woonplaats : Mestreech>>l A2 route du soleil (achter de moer litste flat rechterkant onderaon)
Mijn kever heeft al heel lang een versnellingsbak, de semi automaat van een paar straten verderop heeft sinds kort een versnellingsbak
Met een korte bak moet je sneller doorschakelen (meestal een vijfbak bij oldtimers) Met een langebak kun je wat langer doortrekken. (meestal vierbak) Gebruikt in de standaard kever. Hoe groter de overbrenging, hoe langer de bak is.
Met een korte bak moet je sneller doorschakelen (meestal een vijfbak bij oldtimers) Met een langebak kun je wat langer doortrekken. (meestal vierbak) Gebruikt in de standaard kever. Hoe groter de overbrenging, hoe langer de bak is.
Hier nog wat interessante en leuke info over Versnellingsbakken.
http://www.paruzzi.eu/nl/tech/bakken.html
Altijd interessant om te lezen.
http://www.paruzzi.eu/nl/tech/bakken.html
Altijd interessant om te lezen.
ok ok dus ik heb een lange bak.. 4 versnellingen...
dat is idd leuke informatie..
dat is idd leuke informatie..
naar mijn weten is het de eindoverbrenging waar ze het dan over hebben,een gewone kever 1300 bak heeft een kortere eind overbrenging dan een 1600 kever bak. bv in een 1303, dat betekend dat je met een lange bak bij 120 kmh minder toerental draait dan met een korte bak
tenminste zo dacht ik het te begrijpen! (please correct me if i'm wrong!)
tenminste zo dacht ik het te begrijpen! (please correct me if i'm wrong!)
bugsnbusses- Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 57
Soortgelijke onderwerpen
» Gezocht: Lange 1600 versnellingsbak "6 ribben" bak
» Gezocht lange trekhaak
» Auto laten taxeren op korte termijn !
» Korte schokbrekers vs tandje zakken achter
» Gezocht lange trekhaak
» Auto laten taxeren op korte termijn !
» Korte schokbrekers vs tandje zakken achter
Pagina 1 van 1