KCM
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Remmen probleem

3 plaatsers

Ga naar beneden

Remmen probleem Empty Remmen probleem

Bericht  MrCola wo 25 maa 2009 - 23:41

Net nog een stukje gaa rijden om te kijken of de uitlaat nog een beetje wil. Ben bijna thuis en wil dus gaan afremmen trap ik het pedaal tot op de bodem in. Dus ik dacht wat raar. Met de handrem erbij maar de garage ingereden. Zet de motor uit. Druk op de rem en k hoor Pfffff pffffff pfffff. Rondje om de auto blijkt dat er aan de voorkant rechts (bijrijderskant) het felxibele stuk remslang lek is affraid dezeheeft volgens mij tegen de band aan gelopen.

Nu vraag ik me af, ik heb gekeken naar de reservoir van de vloeistof, deze staat nog op pijl. Moet ik nu toch alle 4 de remmen gaan ontluchten? Of alleen de rechter voorrem?

Baal er wel stevig van. Hoop dat ik het zaterdag gerepareerd krijg zodat ik zondag toch nog mee kan. Maar ben wel blij dat het vlak bij thuis gebeurde. Had er niet aan moeten denken dat ik een noodstop had moeten maken affraid
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

Remmen probleem Empty Re: Remmen probleem

Bericht  Bjorn do 26 maa 2009 - 0:33

Alle 4 even ontluchten is toch beter ! Want tijdens het omhoog komen van het pedaal kan er toch beetje lucht in je gehele remsysteem zijn gekomen. Rammel ook even met je remreservoir bakje om er zeker van te zijn dat ie echt nog op peil is. meestal ziet het er aan de buitenkant nog wel uit of die op peil is maar dit kan ook de aanslag zijn die de remolie heeft nagelaten in het reservoir.
Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Remmen probleem Empty Re: Remmen probleem

Bericht  bertje do 26 maa 2009 - 10:01

mooi advies Bjorn... cheers
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Remmen probleem Empty Re: Remmen probleem

Bericht  MrCola do 26 maa 2009 - 14:29

Bedankt voor het advies, dalijk 2 nieuwe remslangen ophalen. Lijkt me beter om allebei te doen als ik toch bezig ben. Maar remvloeistof moet ik toch bijvullen als ik ga ontluchten. Als ik het goed heb moet ik het verste weg van de remcilinder beginne. Dus rechts achter, dan links achter, dan rechtsvoor en dan linksvoor.

Groeten Mike
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

Remmen probleem Empty Re: Remmen probleem

Bericht  MrCola vr 27 maa 2009 - 18:43

Zo heb de slangetjes vervangen. Ben er misschien anderhalf uurtje mee bezig geweest. Ik had namelijk erger verwacht Surprised . Morgen even gaan ontluchten en dan maar weer lekker cruizen Smile
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

Remmen probleem Empty Re: Remmen probleem

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum