KCM
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nieuw hier

+6
vwspijlbus
MrCola
bertje
bruinekever
Bjorn
Bossie'sbeetle
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  Bossie'sbeetle vr 5 maa 2010 - 1:15

Zo,

lampjes op tijd weer in elkaar ( ondanks dat hij later weer stuk was ) vandaag met de kevert naar Robert en daar de eerste grondbeginselen mee gekregen van onsteking, afstelling, carburateur. Allemaal goed te volgen en veel snel zelf te doen.

Afstellen was nogal moeilijk ( eigenlijk niet goed te krijgen ) maar met een hoop informatie terug gegaan. Een stukje bevestiging gekregen dat onder het aftandse uiterlijk van het kevertje toch een redelijk goede basis zit.

Nu maar eens een aantal dingen gaan vervangen, Bougies ff goed schoonmaken, contactpuntjes vervangen, carburateur uit elkaar halen en schoonmaken. benzine filter vervangen. Er zit nml overal ontzettend veel rotzooi in, dus olie vervangen, en eens kijken of het dan wat soepeler gaat lopen. Wordt wel pas volgende week.

Eerst ff bestelling plaatsen dadelijk voor de onderdelen.

Wel dit weekend de ontsteking ff iets rijker zetten omdat hij nu meer ploft en ik de kruisberg amper opkwam ( in zijn 2 Crying or Very sad )

Maar zoals mijn motto is "alles komt goed" gaan we kijken wat er dan op korte termijn goed te maken is. OOk de remmen moeten nagelopen. waarschijnlijk dat de oorzaak van het vastlopen de handrem is welke erg laat pakt.

dus Zaterdag plaatwerk gaan halen en de twingo de stalling in , dan kan de kever de garage in en dan kan ie met en met een beetje uit elkaar..
ik heb de beige beetle van sjuus ff gecheckt en die 6-7 cm is inderdaad meer als genoeg.....

gr Richard

Robert thx
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  bugsnbusses vr 5 maa 2010 - 1:40

hmm als je geluk hebt dan ziten van je remmen alleen de remslangen dicht! dit gebeurt vaker als een auto langer stilstaat! het rubber binnen in de remslang gaat opzwellen door de remvloeistof! dit komt vaker voor dan je denkt! en remslangen zijn echt goedkoop bij onze eigen onderdelen mannen! (R53)
robert en serge!
bugsnbusses
bugsnbusses

Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Mestreech (blouwdörep)

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  bertje vr 5 maa 2010 - 1:42

yukonbeetle schreef:

Wel dit weekend de ontsteking ff iets rijker zetten omdat hij nu meer ploft en ik de kruisberg amper opkwam ( in zijn 2 Crying or Very sad )

Sorry richard Embarassed Crying or Very sad . Ben blijkbaar niet zo goed met 1200's.

net ff gecheckt. Volgens mij heb je trouwens een carb van een 1300 erop zitten.... Een 31pict op een 1200? wie kan dit bevestigen heren? volgens mij hoort er een 30 pict op.

Kan dit tot gevolg hebben een niet werkende vacuüm vervroeging? De motor heeft 0.0 vervroeging en reageert dus niet! Iemand ervaringen hiermee of tips?
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  Bossie'sbeetle vr 5 maa 2010 - 1:43

Helemaal geen probleem Robert, Ik ben al lang blij dat ik bij je terecht kon voor een eerste diagnose en poging tot verbetering. We gaan kijken wat we al kunnen doen, maar ik zie al dat er toch iets aparts is aan de combinatie met deze carburateur......

Eens reacties afwachten

en bugs, de eerste bestelling is al geplaatst hahahahahahahaha

gr Richard


Laatst aangepast door yukonbeetle op vr 5 maa 2010 - 1:50; in totaal 1 keer bewerkt
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  bugsnbusses vr 5 maa 2010 - 1:46

31 is op 12 en 1300 geplaats alleen met een andere sproeier bezetting volgens mijn boekje?
nu begin ik zelf te twijfelen! dacht toch echt dat 31 alleen op 1300 zat??? weer wat bij geleerd dan!
bugsnbusses
bugsnbusses

Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Mestreech (blouwdörep)

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  Bossie'sbeetle vr 5 maa 2010 - 1:55

mmmmmmmmmmmh, uit mijn oude brommertijd klinkt dit wel als bekend iets

de motor 4-takt behoorlijk en dat hadden we op onze puchjes ook. Daar zette je een iets grotere sproeier in en dan liep die stukken beter.

Als ik nu hoor dat de 31 carburateur ook op een 1200 kan met een andere sproeierbezetting maakt dan wel zin, stel dat er een carburateur oorspronkelijk van een 1300 afkomt.

Ik heb de advertentie ff erbij gepaktg en daar werd de kever aangeboden als een 1300.

gr
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  bertje vr 5 maa 2010 - 10:16

yukonbeetle schreef:mmmmmmmmmmmh, uit mijn oude brommertijd klinkt dit wel als bekend iets

de motor 4-takt behoorlijk en dat hadden we op onze puchjes ook. Daar zette je een iets grotere sproeier in en dan liep die stukken beter.

Als ik nu hoor dat de 31 carburateur ook op een 1200 kan met een andere sproeierbezetting maakt dan wel zin, stel dat er een carburateur oorspronkelijk van een 1300 afkomt.

Ik heb de advertentie ff erbij gepaktg en daar werd de kever aangeboden als een 1300.

gr

Kijk dan nog eens naar je motornummer? Dat begon toch met een D, of niet?
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  Bossie'sbeetle vr 5 maa 2010 - 11:07

yup
Was inderdaad een D blok. Ik zal je vanavond ff het exacte nummer doorgeven
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  MrCola vr 5 maa 2010 - 19:31

Las in een ander topic dat je komend weekend sleutelweekend hebt? Is dat morgen en overmorgen? OF volgende week, dan is namelijk ook ninove. Als je deze week wat gaat doen kom ik anders eens ff kijken.
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  yellowbug vr 5 maa 2010 - 20:27

MrCola schreef:Las in een ander topic dat je komend weekend sleutelweekend hebt? Is dat morgen en overmorgen? OF volgende week, dan is namelijk ook ninove. Als je deze week wat gaat doen kom ik anders eens ff kijken.

ik heb een f blok 1300 en daar zit een 30 carb op en op een 1200 blok zit volgens boekjes een 28pci op lees manual vw1200 tot 1977 en op een 1302 met een 1300 blok zit een 31pict 3 als je nog carburaturs zoek moet je maar even laten weten zoek ik eens in het magazijn. hahaha
yellowbug
yellowbug

Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : cadier en keer

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  yellowbug vr 5 maa 2010 - 20:37

yellowbug schreef:
MrCola schreef:Las in een ander topic dat je komend weekend sleutelweekend hebt? Is dat morgen en overmorgen? OF volgende week, dan is namelijk ook ninove. Als je deze week wat gaat doen kom ik anders eens ff kijken.

ik heb een f blok 1300 en daar zit een 30 carb op en op een 1200 blok zit volgens boekjes een 28pci op lees manual vw1200 tot 1977 en op een 1302 met een 1300 blok zit een 31pict 3 als je nog carburaturs zoek moet je maar even laten weten zoek ik eens in het magazijn. hahaha

maakt volgens mij niet uit welke carburateur er op zit als er maar de juiste sproeier in zit want de losse sproeiers passen op elk type is alleen even uit zoeken welke sproeier er bij welk moter vermogen hoort en ander in de afslag klep zit bij diverse carburatuers ook nog een sproeier in voor de stationer bij ouder type is dit alleen en afslagklep
yellowbug
yellowbug

Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : cadier en keer

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  Bossie'sbeetle vr 5 maa 2010 - 22:06

Robert,

het blok nummer is

D1061032
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  Bossie'sbeetle vr 5 maa 2010 - 22:11

MrCola schreef:Las in een ander topic dat je komend weekend sleutelweekend hebt? Is dat morgen en overmorgen? OF volgende week, dan is namelijk ook ninove. Als je deze week wat gaat doen kom ik anders eens ff kijken.

Heej mike.

Ik ga volgend weekend klussen.

Mrgen ga ik de spatborden en moterklep en kofferbak ophalen voor de kever en een spatbord voor de twingo van mijn vrouw. Zondag middag heb ik een cursus dag van mijn andere hobby. koi.

Wel ga ik dit weekend kijken dat de garage vrij komt en de twingo de stalling in gaat.

Je bent altijd welkom om langs te komen. Koffie staat altijd klaar.. en genoeg om over te lullen hahahahahaha

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  yellowbug za 6 maa 2010 - 10:25

yukonbeetle schreef:Robert,

het blok nummer is

D1061032

het is in iedergeval een blok uit de eerste 7 maanden van 1973 dus waarschijnlijk het orgineleblok bij deze auto
1200 34 pk
yellowbug
yellowbug

Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : cadier en keer

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  bertje za 6 maa 2010 - 10:40

Ja idd Hugo. Dat bevestigd wat ik ook al had nagekeken in mijn boeken. En een D is altijd 1200. Helaas verkocht dan als 1300 Richard. De verkoper zal waarschijnlijk alleen naar de carburateur hebben gekeken en gedacht hebben, "31-pict, das een 1300"
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  Bossie'sbeetle za 6 maa 2010 - 13:41

ja 1200 of 1300 maakt mij niet zoveel uit.

Gaat erom dat het straks allemaal goed loopt en leuk dat hetw aarschijnlijk nog gewoon het originiele blok is van de kever.

thx

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuw hier - Pagina 2 Empty Re: nieuw hier

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum