Budel 2012 gaat niet door !
+11
yellowbug
bugsnbusses
MrCola
bertje
the dominator
bruinekever
Bossie'sbeetle
air-mike
Bjorn
kurt181
john t
15 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Budel 2012 gaat niet door !
http://www.site.keverclub.nl/kcn/nieuws/ikwbudel2012gaatnietdoor
IKW Budel 2012 gaat niet door
Geplaatst een uur geleden door Michel Schipper
...
EINDHOVEN – Het Internationale Kever Weekend in Budel (IKW Budel), dat gepland
staat van 15 tot en met 17 juni 2012, gaat niet door. Dat heeft het Dagelijks Bestuur van
de Kever Club Nederland (KCN) maandag 30 april 2012 bekend gemaakt.
De organisatie heeft dit besluit noodgedwongen moeten nemen. Door verzwaarde eisen
omtrent veiligheid en beveiliging is het grootste keverevenement in Europa in de huidige
vorm niet meer te realiseren.
Volgens de organisatie bedraagt de vereiste inzet betreffende beveiliging qua mankracht
en financiën teveel. Dit zal het evenement en de KCN niet ten goede komen. Het
is niet meer beheersbaar en verantwoord in zijn huidige vorm zegt voorzitter Erik
Eck. “Wij organiseren het evenement al 29 jaar met een team ervaren vrijwilligers. Alle
betrokkenen steunen het genomen besluit”. De gehele organisatie betreurt de beslissing,
vooral omdat we er al bijna helemaal klaar voor waren, maar begrijpt de afwegingen die
gemaakt zijn.
Wij nemen als Kever Club Nederland het komende jaar om een nieuw Internationaal
Kever Weekend neer te zetten. Dit zal in een vorm zijn die de leden gewend zijn maar
toch op een heel andere manier en nieuwe locatie.
U kunt op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen omtrent de nieuwe opzet voor het
evenement door onze nieuwsbrief te ontvangen. Dit kan door een mail te sturen naar
nieuwsbrief@keverclub.nl, onder vermelding van naam en lidmaatschapsnummer.
Indien u nog vragen heeft omtrent dit persbericht verzoeken wij u deze per mail te stellen
aan vragen@keverclub.nl. Wij zullen deze vragen zo spoedig mogelijk beantwoorden.
Dagelijks Bestuur KCN
IKW Budel 2012 gaat niet door
Geplaatst een uur geleden door Michel Schipper
...
EINDHOVEN – Het Internationale Kever Weekend in Budel (IKW Budel), dat gepland
staat van 15 tot en met 17 juni 2012, gaat niet door. Dat heeft het Dagelijks Bestuur van
de Kever Club Nederland (KCN) maandag 30 april 2012 bekend gemaakt.
De organisatie heeft dit besluit noodgedwongen moeten nemen. Door verzwaarde eisen
omtrent veiligheid en beveiliging is het grootste keverevenement in Europa in de huidige
vorm niet meer te realiseren.
Volgens de organisatie bedraagt de vereiste inzet betreffende beveiliging qua mankracht
en financiën teveel. Dit zal het evenement en de KCN niet ten goede komen. Het
is niet meer beheersbaar en verantwoord in zijn huidige vorm zegt voorzitter Erik
Eck. “Wij organiseren het evenement al 29 jaar met een team ervaren vrijwilligers. Alle
betrokkenen steunen het genomen besluit”. De gehele organisatie betreurt de beslissing,
vooral omdat we er al bijna helemaal klaar voor waren, maar begrijpt de afwegingen die
gemaakt zijn.
Wij nemen als Kever Club Nederland het komende jaar om een nieuw Internationaal
Kever Weekend neer te zetten. Dit zal in een vorm zijn die de leden gewend zijn maar
toch op een heel andere manier en nieuwe locatie.
U kunt op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen omtrent de nieuwe opzet voor het
evenement door onze nieuwsbrief te ontvangen. Dit kan door een mail te sturen naar
nieuwsbrief@keverclub.nl, onder vermelding van naam en lidmaatschapsnummer.
Indien u nog vragen heeft omtrent dit persbericht verzoeken wij u deze per mail te stellen
aan vragen@keverclub.nl. Wij zullen deze vragen zo spoedig mogelijk beantwoorden.
Dagelijks Bestuur KCN
john t- Aantal berichten : 129
Registratiedatum : 13-08-09
Leeftijd : 58
Re: Budel 2012 gaat niet door !
zeer jammer
kurt181- Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 21-03-11
Leeftijd : 48
Dit slechte nieuws slaat in als een bom
Gewoon ontzettend jammer !
Gewoon ontzettend jammer !
...................................................WTF......................... EN NU????
air-mike schreef:...................................................WTF......................... EN NU????
Tja dass de grote vraag Mike wat nu ?
En wat gaan wij KCM doen ?
Iedereen had zich ingesteld op dit vweekende en verlof etc geregeld.
Ben echt flink aan het balen net zoals vele andere luchtgekoelde rijders dat Budel 2012 niet door zal gaan.
Inderdaad, zou mijn eerste budel worden met kever en camping.... Wel balen ja.
Maar zo zie je maar weer dat regeltjes een helehoop leuke dingen kapot maakt. Regels zijn goed, maar je kan ook te ver gaan.
Heel jammer......... Nu maar hopen dat spa wel doorgaat , daar verheug ik me al 2 jaar op om met eigen kevertje over circuit te cruizen
Maar zo zie je maar weer dat regeltjes een helehoop leuke dingen kapot maakt. Regels zijn goed, maar je kan ook te ver gaan.
Heel jammer......... Nu maar hopen dat spa wel doorgaat , daar verheug ik me al 2 jaar op om met eigen kevertje over circuit te cruizen
Bossie'sbeetle schreef:Nu maar hopen dat spa wel doorgaat , daar verheug ik me al 2 jaar op om met eigen kevertje over circuit te cruizen
als je de classicVWparade bedoelt tijdens de 24H funcup, helaas, deze week ook bekend geraakt dat dit niet doorgaat!
the dominator- Aantal berichten : 181
Registratiedatum : 30-12-10
Leeftijd : 51
the dominator schreef:Bossie'sbeetle schreef:Nu maar hopen dat spa wel doorgaat , daar verheug ik me al 2 jaar op om met eigen kevertje over circuit te cruizen
als je de classicVWparade bedoelt tijdens de 24H funcup, helaas, deze week ook bekend geraakt dat dit niet doorgaat!
Denk dat Richard http://www.vwbugshow.be/ bedoeld.
Ben overigens wel geschrokken van de entree prijs dit jaar voor een vweekendje Spa.
Ja, maar ik heb fimpljes gezien dat er in de bochten auto's geparkeerd staan bv hele rijen t1 tjes en nu staat dat er nergens gestopt mag worden etc. Is dat wel het geval bij de classic vw parade?
of is dit door "regeltjes"ook niet meer mogelijk.
Jammer, dat leek me nu net de charme van dit soort activiteiten, relaxt en gebaseerd op fun
Jammer, dat leek me nu net de charme van dit soort activiteiten, relaxt en gebaseerd op fun
Bossie'sbeetle schreef:Ja, maar ik heb fimpljes gezien dat er in de bochten auto's geparkeerd staan bv hele rijen t1 tjes en nu staat dat er nergens gestopt mag worden etc. Is dat wel het geval bij de classic vw parade?
ik vindt ut niet meer dan logisch, zijn nu eenmaal bepaalde regels gebonden om op een circuit te rijden!
Op het moment dat jij met je auto het circuit op rijdt ben je in principe niet meer verzekerd (moet ook afstand van verhaal tekenen)
Als je dan ook nog gaat stilstaan en uitstappen en er gebeurd iets dan ist eigen schuld dikke bult,
denk je dat eenderwelke organisatie dan ook staat te wachten staat te wachten op discussies hieromtrent??
ontopic: jammer dat budel niet door kan gaan, maar kan er wel inkomen...........
stel er gaat eens echt wat mis en je bent als organiserend comitee hoofdelijk aansprakelijk.....
tot een bepaalde hoogte ga ik met je mee, maar in mijn ogen is er een verschil tussen scheuren op een circuit zoals ik met mijn eigen auto op zandvoort heb gedaan of een evenement dat op een circuit plaats vind.
Dat voor het scheuren op een circuit, je zelf moet tekenen en dit op eigen rissico is lijkt me logisch, maar als je in het verleden naar de filmpjes kijkt wordt er haast stapvoets gereden op het circuit en kan je in een bocht wat auto's gaan bekijken en heb je eigenlijk een groot evenementen terrein maar dan op een circuit.
Tuurlijk staat veilgheid voorop , en er zijn er in het verleden altijd gevallen geweest die dit soort regeltjes verantwoorden, maar ja, van de andere kant toch jammer dat zo een hoop leuke dingen minder leuk worden gemaakt.
Dat voor het scheuren op een circuit, je zelf moet tekenen en dit op eigen rissico is lijkt me logisch, maar als je in het verleden naar de filmpjes kijkt wordt er haast stapvoets gereden op het circuit en kan je in een bocht wat auto's gaan bekijken en heb je eigenlijk een groot evenementen terrein maar dan op een circuit.
Tuurlijk staat veilgheid voorop , en er zijn er in het verleden altijd gevallen geweest die dit soort regeltjes verantwoorden, maar ja, van de andere kant toch jammer dat zo een hoop leuke dingen minder leuk worden gemaakt.
Komt wel goed in Spa met dat circuit rijden... staan altijd veel regels online maar als het er op aan komt int waals landsgedeelte is het allemaal wel een stuk minder streng....
Nog even off topic..
Je hebt tijdens Bug-show weekend 2 mogelijkheden om zelf op het circuit ter rijden.
Dit is tijdens de Parade(denk dat je hier ook filmpjes van heb gezien) hier mag iedereen het circuit op en natuurlijk wordt er langs de kant gestopt om foto's te maken etc.
Een paar jaar geleden is er eens incidentje gebeurd tijdens de parade met glas en bierflessendie achter waren gebleven en er leuzen geschreven waren omdat 2 weken later Formule 1 plaats vond. Kortom er waren dingen vernield langs de kant tijdens de parade.
Daarom hebben ze geschreven dat er niet gestopt mag worden langs de kant.
2de mogelijkheid is om op bepaalde uren tijdens het weekende 1 rondje vrij te rijden hier wordt je dan met een groepje van max 10 auto's op circuit los gelaten.. Hiervoor moet je tekenen etcdat alles op eigen risico is.
Heb dat ooit 1 keer zelf gedaan maar er zijn altijd snellere wagens die je langs vliegen van beide kanten.
Zowie zo op spa Bug-Show bij de entree wordt en een kopietje gemaakt van je ID en moet je handtekening zetten.
Alleen dit jaar vind ik de entree prijs wel wat aan de hoge kant maar goed.
Genoeg over Spa..
BLIJF K#T DAT BUDEL NIET PLAATS ZAL VINDEN..
Mijn vraag is wat gaan we nu doen tijdens het Budelweekende ?
Je hebt tijdens Bug-show weekend 2 mogelijkheden om zelf op het circuit ter rijden.
Dit is tijdens de Parade(denk dat je hier ook filmpjes van heb gezien) hier mag iedereen het circuit op en natuurlijk wordt er langs de kant gestopt om foto's te maken etc.
Een paar jaar geleden is er eens incidentje gebeurd tijdens de parade met glas en bierflessendie achter waren gebleven en er leuzen geschreven waren omdat 2 weken later Formule 1 plaats vond. Kortom er waren dingen vernield langs de kant tijdens de parade.
Daarom hebben ze geschreven dat er niet gestopt mag worden langs de kant.
2de mogelijkheid is om op bepaalde uren tijdens het weekende 1 rondje vrij te rijden hier wordt je dan met een groepje van max 10 auto's op circuit los gelaten.. Hiervoor moet je tekenen etcdat alles op eigen risico is.
Heb dat ooit 1 keer zelf gedaan maar er zijn altijd snellere wagens die je langs vliegen van beide kanten.
Zowie zo op spa Bug-Show bij de entree wordt en een kopietje gemaakt van je ID en moet je handtekening zetten.
Alleen dit jaar vind ik de entree prijs wel wat aan de hoge kant maar goed.
Genoeg over Spa..
BLIJF K#T DAT BUDEL NIET PLAATS ZAL VINDEN..
Mijn vraag is wat gaan we nu doen tijdens het Budelweekende ?
Bjorn schreef:BLIJF K#T DAT BUDEL NIET PLAATS ZAL VINDEN..
.
was ik ook aant denken wat gaan we NU doen..
air-mike schreef:Bjorn schreef:BLIJF K#T DAT BUDEL NIET PLAATS ZAL VINDEN..
.
Dan gaan jullie gewoon het weekend erop naar Chimay
Toch naar budel gaan en kijken hoeveel kevers er toch nog naar toegaan het weekend.
john t- Aantal berichten : 129
Registratiedatum : 13-08-09
Leeftijd : 58
kurt181 schreef:air-mike schreef:Bjorn schreef:BLIJF K#T DAT BUDEL NIET PLAATS ZAL VINDEN..
.
Weet ik wel wat er in chimay te doen is zene ....... Maar de vw's zijn beperkt. geloof zelfs maar tot 200 stuks.
air-mike schreef:kurt181 schreef:air-mike schreef:Bjorn schreef:BLIJF K#T DAT BUDEL NIET PLAATS ZAL VINDEN..
.
Weet ik wel wat er in chimay te doen is zene ....... Maar de vw's zijn beperkt. geloof zelfs maar tot 200 stuks.
Oei da wist ik nie,dan plek ik wel iets over mijn embleem,das nog al eens gelukt
Moeten echt iets bedenken.. ipv Budel
Mischien alle spullen op Bemelen laten staan en dan paar weken na de camp out terug komen
Ergens Kamperen met de hele meute ..
Verwacht wel drukte op camp out omdat er in juni weinig te doen is kwa vw weekendjes in nederland.
Mischien alle spullen op Bemelen laten staan en dan paar weken na de camp out terug komen
Ergens Kamperen met de hele meute ..
Verwacht wel drukte op camp out omdat er in juni weinig te doen is kwa vw weekendjes in nederland.
Kan het internationaal Keverweekend Budel doorgaan?
door Bestuur kcn » vr mei 04, 2012 18:56
Naar aanleiding van de berichtgeving die afgelopen week door Kever Club Nederland werd verspreid over het niet door kunnen gaan van het internationaal Kever weekend Budel 2012 is er op Vrijdag 4 mei een goed overleg geweest tussen het Bestuur van de Keverclub Nederland en de gemeente Cranendonck. Conclusie van dit gesprek is dat beide partijen de mogelijkheden onderzoeken.
De belangrijkste gesprekspunten waren de financiele risico's van Kever Club Nederland, de veiligheid/beveiliging, de beschikbaarheid van de grond en het aantal vrijwilligers.
Burgemeester Marga Vermue heeft namens de Gemeente Cranendonck aangegeven dat ze open staat en mee wil denken voor een mogelijke oplossing.
Het bestuur van Kever Club Nederland beraad zich en komt medio volgende week met een voorstel. Het college van burgemeester en wethouders zal dit voorstel bespreken.
door Bestuur kcn » vr mei 04, 2012 18:56
Naar aanleiding van de berichtgeving die afgelopen week door Kever Club Nederland werd verspreid over het niet door kunnen gaan van het internationaal Kever weekend Budel 2012 is er op Vrijdag 4 mei een goed overleg geweest tussen het Bestuur van de Keverclub Nederland en de gemeente Cranendonck. Conclusie van dit gesprek is dat beide partijen de mogelijkheden onderzoeken.
De belangrijkste gesprekspunten waren de financiele risico's van Kever Club Nederland, de veiligheid/beveiliging, de beschikbaarheid van de grond en het aantal vrijwilligers.
Burgemeester Marga Vermue heeft namens de Gemeente Cranendonck aangegeven dat ze open staat en mee wil denken voor een mogelijke oplossing.
Het bestuur van Kever Club Nederland beraad zich en komt medio volgende week met een voorstel. Het college van burgemeester en wethouders zal dit voorstel bespreken.
Het is maar erg onduidelijk allemaal betreffende budel. gaat het nu wel of niet door?
Inmiddels staat er weer een nieuw bericht op de site van kcn. Gaat het dan toch door.....
Alvast een alternatief zoeken voor als het niet door gaat, is in ieder geval geen slecht plan.
Inmiddels staat er weer een nieuw bericht op de site van kcn. Gaat het dan toch door.....
Alvast een alternatief zoeken voor als het niet door gaat, is in ieder geval geen slecht plan.
my 2 cts: persoonlijk denk ik dat het waarschijnlijk wel zal doorgaan maar dat er iets op het entreegeld gezet word.
Als de organisatie zo ineens had gezegd: iedereen (dus ook KCN leden) moeten 10 euro entree betalan dan was de helft weggebleven.
Door nu eerst te annuleren en discussie te creeëren krijg je de mensen meer betrokken waardoor als je volgende week komt met: oke jongens het kan doorgaan, maar dan moeten we met zn allen een 10tje entree de man betalen. Het imo sneller geaccepteerd word.....
you know what you really want on the moment when it's not there anymore
Als de organisatie zo ineens had gezegd: iedereen (dus ook KCN leden) moeten 10 euro entree betalan dan was de helft weggebleven.
Door nu eerst te annuleren en discussie te creeëren krijg je de mensen meer betrokken waardoor als je volgende week komt met: oke jongens het kan doorgaan, maar dan moeten we met zn allen een 10tje entree de man betalen. Het imo sneller geaccepteerd word.....
you know what you really want on the moment when it's not there anymore
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» En de kleur gaat worden???????????
» Budel thema 2009
» Some Budel news
» would to eat chili with us in Budel?
» Beautiful Budel, The VW Aircooled Festival, 2015.
» Budel thema 2009
» Some Budel news
» would to eat chili with us in Budel?
» Beautiful Budel, The VW Aircooled Festival, 2015.
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: