laatste foto's
+2
Bjorn
bruinekever
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
laatste foto's
Inmiddels al een dikke vier jaar mn kever, dit zal een van de laatste foto's zijn.
Er gaat namelijk een volledige resto gebeuren
Na al die tijd hebben zich toch wel wat puntjes aangediend waardoor ik heb besloten om het bruine gebakje op te gaan knappen.
Asbak gaat niet meer dicht, afdichting van handschoenenkastje.
stoelen zijn aan vervanging toe.
Ook aan de buitenkant zijn er plaatsjes............
Mijn strijdplan is simpel maar effectief............
Helemaal strippen en kijken wat ik tegenkom. (voorbereid op het ergste)
Om dan vervolgens weer lekker te beginnen aan de opbouw. Van remleiding tot dynamo, en van asbak tot raamrubber, wordt bekeken, gekeurd, vervangen of gereviseerd. De look wordt een wat oudere, liggende lampen, lange klep..............en steelies.
Ook gaan de dropped spindels eraf, de orginele komen er terug op. Niks mis met de wegligging, maar je wil de onderkant niet zien nu.............Op de A2 raak ik ongeveer 5 keer per rit het asfalt...............
Motorisch gezien blijft er waarschijnlijk de oude vertrouwde 1300 AB dubbelpoorts inliggen. (motertje uit '74 volgens mij) Gewoon omdat het een sterke motor is, heeft 44 pk's dus naar een 1600 gaan zal weinig toevoegen.
Mijn gevoel zegt me dat ik er zeker een jaar zoet mee zal zijn, is het langer dan is het zo. Iedereen die wil helpen het proces te bespoedigen mag me bellen
Voor het laswerk heb ik een goed adresje.............., en de rest ga ik allemaal lekker zelf doen.
Dus komend jaar zal mijn garage mijn hoofdadres worden, mja je krijgt er dan wel iets moois voor terug
Er gaat namelijk een volledige resto gebeuren
Na al die tijd hebben zich toch wel wat puntjes aangediend waardoor ik heb besloten om het bruine gebakje op te gaan knappen.
Asbak gaat niet meer dicht, afdichting van handschoenenkastje.
stoelen zijn aan vervanging toe.
Ook aan de buitenkant zijn er plaatsjes............
Mijn strijdplan is simpel maar effectief............
Helemaal strippen en kijken wat ik tegenkom. (voorbereid op het ergste)
Om dan vervolgens weer lekker te beginnen aan de opbouw. Van remleiding tot dynamo, en van asbak tot raamrubber, wordt bekeken, gekeurd, vervangen of gereviseerd. De look wordt een wat oudere, liggende lampen, lange klep..............en steelies.
Ook gaan de dropped spindels eraf, de orginele komen er terug op. Niks mis met de wegligging, maar je wil de onderkant niet zien nu.............Op de A2 raak ik ongeveer 5 keer per rit het asfalt...............
Motorisch gezien blijft er waarschijnlijk de oude vertrouwde 1300 AB dubbelpoorts inliggen. (motertje uit '74 volgens mij) Gewoon omdat het een sterke motor is, heeft 44 pk's dus naar een 1600 gaan zal weinig toevoegen.
Mijn gevoel zegt me dat ik er zeker een jaar zoet mee zal zijn, is het langer dan is het zo. Iedereen die wil helpen het proces te bespoedigen mag me bellen
Voor het laswerk heb ik een goed adresje.............., en de rest ga ik allemaal lekker zelf doen.
Dus komend jaar zal mijn garage mijn hoofdadres worden, mja je krijgt er dan wel iets moois voor terug
Re: laatste foto's
Dit topic ga ik zeker volgen
success met de resto en als ik ergens mee kan helpen dan spreken we we wat af
success met de resto en als ik ergens mee kan helpen dan spreken we we wat af
Is goed Bjorn, ik denk dat ik wel eens een paar xtra handen kan gebruiken. om vervolgens een Alfaatje te pakken
Als je hellup nodig hebt moet je maar ff bellen, kan ik erna de berg afrollen.
MrCola- Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 37
Good luck with you bug mate. Would love to help but got my Kubel to finish. If finish before you I'll come a running to your aid.
Cheers Sean
Cheers Sean
T2 M&M's- Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 20-06-11
Leeftijd : 59
Zo nu zijn we weer een paar maanden verder....................................En wat is er met de kever gebeurt.
Nou nog niet zoveel. De voorkant is kaal, en de motor ligt er half uit..................................................
Het wordt dus langzaam tijd om weer eens de flex op te pakken......
tja dan moet je zo'n verlaagde klommel opkrikken, past natuurlijk geen krik onder, dan maar een hefboom...................
dan krijg je dit.
vooras van 3 jaar oud............................
op 'n karretje...........
pedalen eruit, en bodemplaat inspectie, goed bevonden:D
blokje er half uit...........
m'n rotzooimuur
en een hoedeplank ter overname,
tot zover.........................
Nou nog niet zoveel. De voorkant is kaal, en de motor ligt er half uit..................................................
Het wordt dus langzaam tijd om weer eens de flex op te pakken......
tja dan moet je zo'n verlaagde klommel opkrikken, past natuurlijk geen krik onder, dan maar een hefboom...................
dan krijg je dit.
vooras van 3 jaar oud............................
op 'n karretje...........
pedalen eruit, en bodemplaat inspectie, goed bevonden:D
blokje er half uit...........
m'n rotzooimuur
en een hoedeplank ter overname,
tot zover.........................
Langzaam aan de kever gestript.............Geprobeerd met electroden te lassen, maar dat brandt door alles heen. Nu aan het wachten op een CO lasapparaat. de kokers en binnenwerk zien er nog goed uit, maar buitenom zijn een stuk of 5,6,7,8,9 plaatsen die gelast moeten worden.
Dan kom je dingen tegen zeg..........de vorige bewoner heeft een plaatje gepuntlast over roest heen:confused: .
Dan kom je dingen tegen zeg..........de vorige bewoner heeft een plaatje gepuntlast over roest heen:confused: .
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is je laatste aanschaf?
» wil je het laatste nieuwtje weten?
» Keverkes fotos
» Swapmeet Mol fotos
» Appeltern 25 jaar keverclub Nederland (Last minute post )
» wil je het laatste nieuwtje weten?
» Keverkes fotos
» Swapmeet Mol fotos
» Appeltern 25 jaar keverclub Nederland (Last minute post )
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: