78er Kubel
+8
sproetje
yellowbug
air-mike
bertje
Dave
Bjorn
Bossie'sbeetle
Sjuus
12 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: 78er Kubel
Vandaag samen met Bjorn de complete raamrand vervangen.
Helaas is alleen de voorruit gesneuveld, dus daar moet ik een nieuwe voor zien uit te halen.
Maar ik kan eindelijk met het raam omlaag rijden
Voor meerdere foto's zie ; http://sjuus.skynetblogs.be/
Helaas is alleen de voorruit gesneuveld, dus daar moet ik een nieuwe voor zien uit te halen.
Maar ik kan eindelijk met het raam omlaag rijden
Voor meerdere foto's zie ; http://sjuus.skynetblogs.be/
hoi sjuus dat raampje kun je ook bij aerts laten snijden en dan uit harden doen we ook met douche deuren is denk ik goed koper
heeft john toen ook met mijn raam gedaan ben je mms voor 75 euro klaar
heeft john toen ook met mijn raam gedaan ben je mms voor 75 euro klaar
yellowbug- Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-09
Leeftijd : 54
Zag er inderdaad snuifrot uit ja............... Maar ook daar weer een stukje verder, ziet inderdaad wel gaaf uit met de ruitjes omlaag.
Lekker vliegjes happen
Lekker vliegjes happen
Eindelijk weer eens een update.
Langzaam aan gaat het verbouwen, euhmmm ik bedoel opknappen van de Kubel verder.
In de tussentijd ben ik al begonnen met het zoeken van andere stoeltjes. De retro kuipjes zullen er een dezer dagen in geplaatst worden.
Dan staat er nog op de planning om de vooras eronderuit te halen en deze te vervangen voor een keveras. Zover mij bekend is moet je alles van de kubelas kunnen omzetten op een kever as. Hierdoor komt de kubel alleen 7 cm lager te liggen .
Onder mijn verlaagde kubel horen ook andere velgjes, vandaar deze gisteren met Bjorn gaan ophalen bij Doppie.
Ik kon ze voor een heel leuk prijsje gaan ophalen.
Als dat allemaal gebeurd is, zal er nog gelast moeten worden. Dat is de grootste zorg.
Alles komt goed!
Hier nog een paar plaatsjes;
Langzaam aan gaat het verbouwen, euhmmm ik bedoel opknappen van de Kubel verder.
In de tussentijd ben ik al begonnen met het zoeken van andere stoeltjes. De retro kuipjes zullen er een dezer dagen in geplaatst worden.
Dan staat er nog op de planning om de vooras eronderuit te halen en deze te vervangen voor een keveras. Zover mij bekend is moet je alles van de kubelas kunnen omzetten op een kever as. Hierdoor komt de kubel alleen 7 cm lager te liggen .
Onder mijn verlaagde kubel horen ook andere velgjes, vandaar deze gisteren met Bjorn gaan ophalen bij Doppie.
Ik kon ze voor een heel leuk prijsje gaan ophalen.
Als dat allemaal gebeurd is, zal er nog gelast moeten worden. Dat is de grootste zorg.
Alles komt goed!
Hier nog een paar plaatsjes;
leuke velgjes
Dave- Aantal berichten : 324
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 44
We zijn alweer 3 maandjes verder en de APK ( april 2011 ) begint akelig kortbij te kopen.
In iedergeval zal dan het laswerk klaar moeten zijn, maar ook een nieuwe vooras eronder.
Alleen ben ik nog even aan het twijfelen om een keveras eronder te zetten of een kubelas met verlaagde spindels.
De reden van de twijfel is omdat ik niet weer of ik mn bestaande kubels spindels en alle andere onderdelen kan omzetten op een keveras.
Als dat niet het geval is zal ik voor een kubelas moeten kiezen, want anders krijgt hij 4 gaats velgen voor.
Heeft hier iemand ervaring mee??
Dan het laswerk! Hiervoor heb ik hulp nodig!!
Maar ook even afhankelijk van het werk en met name de kosten zullen dan afhankelijk worden wat ik ga doen.
Aangezien ik nu de tijd heb ga ik een dezer dagen langzaam beginnen met al wat schuur werkzaamheden.
En mocht iemand advies of een sleutelplek hebben hoor ik het graag.
In iedergeval zal dan het laswerk klaar moeten zijn, maar ook een nieuwe vooras eronder.
Alleen ben ik nog even aan het twijfelen om een keveras eronder te zetten of een kubelas met verlaagde spindels.
De reden van de twijfel is omdat ik niet weer of ik mn bestaande kubels spindels en alle andere onderdelen kan omzetten op een keveras.
Als dat niet het geval is zal ik voor een kubelas moeten kiezen, want anders krijgt hij 4 gaats velgen voor.
Heeft hier iemand ervaring mee??
Dan het laswerk! Hiervoor heb ik hulp nodig!!
Maar ook even afhankelijk van het werk en met name de kosten zullen dan afhankelijk worden wat ik ga doen.
Aangezien ik nu de tijd heb ga ik een dezer dagen langzaam beginnen met al wat schuur werkzaamheden.
En mocht iemand advies of een sleutelplek hebben hoor ik het graag.
Je had toch iemand die voor je deed lassen??????????
Dave schreef:Je had toch iemand die voor je deed lassen??????????
Klopt, alleen heeft die allerlei problemen. Waardoor hij niet weet wanneer hij aan de kubel kan beginnen.
Dat zou eigenlijk nu in januari zijn. Maar hij kon nu niet aangeven wanneer hij er nu wel tijd voor had.
oranjekever schreef:Hey Sjuus,
Wat moet er gelast worden ongeveer. Hoeveel werk schat je in?
Eey Maarten,
Euhmm zover ik heb kunnen inschatten is het een plaatje bij de instap links.
En dan het stuk waar de bodemplaat met het chassis verbonden is.
Denk dat ik de kubel in mn garage ga zetten, en de bus zolang buiten.
Dan begin ik met het wegsteken van de rotte plekken en dan kan ik beter inschatten hoeveel dat nog is.
Maar je mag wel eens komen kijken als je in de buurt bent
oranjekever schreef:je hebt BP
Bij ons heb je ook Shell en Texaco en Gulf flauw grapje..
Sjuus ik kom je volgende week je wel helpen met het verwijderen van alle kit en zooi etc,etc
En dan kijken we al wat de roest schade is en wat we al eventueel kunnen schoonmaken cq blank kunnen maken.
Als je wilt kun je al dunne flex en lamellen schijfjes halen.. en een staalborstel.
Ik heb zo'n staalborstelkop voor op de boormachine gebruikt, kost geen drol, maar dan heb je ook niets. Maar toch erg handig.
@ Bjorn; Thanks alvast, en ik zal zorgen voor de benodigdheden, zodat er meteen aan de slag kunnen!!
@ Maarten; Bedankt voor je PB'tje, je hebt al antwoordt terug. En aangezien je zelf die kop gebruikt hebt, zou je me kunnen aangeven welke ik het beste kan kopen ?
Thanks mannen!
@ Maarten; Bedankt voor je PB'tje, je hebt al antwoordt terug. En aangezien je zelf die kop gebruikt hebt, zou je me kunnen aangeven welke ik het beste kan kopen ?
Thanks mannen!
gewoon een ronde staalborstelkop, uit de aanbiedingenbak bij de gamma.
die zet je op de boormachine, dan kost het jezelf minder kracht.
die zet je op de boormachine, dan kost het jezelf minder kracht.
Laatst aangepast door oranjekever op do 13 jan 2011 - 23:28; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : gaat je geen ene nix aan?????)
Ik zou er zelf een halen voor de flex, en niet voor de boormachine. Maakt meer toeren, kun je meer kracht mee zetten en de borstels zijn wat grovfer, wel een bril dragen en handschoenen want die draadjes die eraf springen doen pijn en wil je al helemaal niet in je ogen krijgen.
MrCola- Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 37
Klopt Mike
zo eentje, die voor op de boormachine is in no time weg omdat die haartjes te fijn zijn en die grove gaan wat langer mee., Heb er hier een stuk of 4 op de kever versleten
zo eentje, die voor op de boormachine is in no time weg omdat die haartjes te fijn zijn en die grove gaan wat langer mee., Heb er hier een stuk of 4 op de kever versleten
Thanks voor de adviezen van de borstels mannen!!
Vandaag eens de garage opgeruimd en ruimte gemaakt om morgen de kubel erin te zetten.
Voor degene onder ons die het interessant vinden, en link met de afmetingen en info op de VW 181;
http://musee.1wing.free.fr/VHC/VHC%20021.htm
Volgende week meer
Vandaag eens de garage opgeruimd en ruimte gemaakt om morgen de kubel erin te zetten.
Voor degene onder ons die het interessant vinden, en link met de afmetingen en info op de VW 181;
http://musee.1wing.free.fr/VHC/VHC%20021.htm
Volgende week meer
Volgende week meer [/quote]
De week is bijna om sjuus, maar ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen tot je er vanaf morgen flink tegen aan gaat .
Dave schreef:De week is bijna om sjuus, maar ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen tot je er vanaf morgen flink tegen aan gaat
Vandaag heeft hij er een begin aan gemaakt..
We hebben samen even flink wat kit en rotzooi weg gestoken..
Beste manier zou zijn om de kubel even van zijn bodem te liften .. vooral en zeker aan de voorzijde !
Maarja voor een body-off resto is er Helaas geen ruimte en Budget.
Dus hobbyen we maar weer rustig wat verder.
Bjorn schreef:Dave schreef:De week is bijna om sjuus, maar ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen tot je er vanaf morgen flink tegen aan gaat
Vandaag heeft hij er een begin aan gemaakt..
We hebben samen even flink wat kit en rotzooi weg gestoken..
Beste manier zou zijn om de kubel even van zijn bodem te liften .. vooral en zeker aan de voorzijde !
Maarja voor een body-off resto is er Helaas geen ruimte en Budget.
Dus hobbyen we maar weer rustig wat verder.
Pfff idd, met veel tegenzin vandaag maar eens begonnen ermee.
Gelukkig dat Bjorn mee wilde helpen het begin te maken, want ik zag er tegenop omdat ik niet precies wist wat ik zou tegenkomen.
De bedoeling is nu om alle rottigheid weg te halen en dan de flex erin, om vervolgens alles schoon te maken voor de lasser.
Zover het er nu uitziet zullen er 2 nieuwe voorste bodemplaten in komen en zullen de kokers aangepakt worden.
Helaas is er idd geen ruimte voor een totale body off, maar omdat ik besloten heb dat het uiterlijk een ratlook blijft is dat ook niet nodig!
De bodem is straks als "nieuw" met nieuwe remmerij ( die een half jaartje geleden al vervangen is )
Dan zal er een andere vooras onder komen, waardoor hij verlaagd wordt en komen er nog andere velgen op.
De planning is dat hij met de camp out volledig klaar is, en voor 22 april APK klaar is.
Morgen probeer ik wat foto's te posten hoe hij er nu bij staat.
Hier dan eindelijk de foto's van de kubel.
Na het begin te hebben gemaakt met het verwijderen van de kit, ben ik dan begonnen met het "wegpoetsen" van alle roestdeeltjes.
Kan kan ik precies zit, welke stukken nog hard zijn en waar de nieuwe stukken aan gelast kunnen worden.
Meer pics: http://sjuus.skynetblogs.be/
Na het begin te hebben gemaakt met het verwijderen van de kit, ben ik dan begonnen met het "wegpoetsen" van alle roestdeeltjes.
Kan kan ik precies zit, welke stukken nog hard zijn en waar de nieuwe stukken aan gelast kunnen worden.
Meer pics: http://sjuus.skynetblogs.be/
Vandaag de bandjes op mn zwarte Empi velgen laten leggen ( Thanks Dave )
Deze komen onder de kubel te liggen, maar wil er alleen nog een rood randje in maken!
Heb er even voor de foto eentje tegen de band aangelegd;
Deze komen onder de kubel te liggen, maar wil er alleen nog een rood randje in maken!
Heb er even voor de foto eentje tegen de band aangelegd;
Is dat een vertekend beeld of is die velg krom!!!!
Nee, ziet er goed uit
Nee, ziet er goed uit
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» tip that kubel
» Kubel pictures
» Mike's 181... kubel
» VW 181 (KUBEL) ELECTRO SCHEMA'S ETC
» de kubel is gekeurd hel yeah