KCM
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

spaarkever 1973..... het projectje

+16
speedsterretje
kurt181
VWGlassee
junk yard
Dave
Stefanie
Sjuus
air-mike
MrCola
bertje
bugsnbusses
Sonjaatje
yellowbug
Bjorn
bruinekever
Bossie'sbeetle
20 plaatsers

Pagina 5 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  MrCola ma 14 jun 2010 - 9:27

Als ik de rest kom lassen halen we de ruiten er wel uit. Alleen wanneer daar weer tijd voor is Rolling Eyes Rolling Eyes

komt goed probeer deze week nog ff tijd te maken, maar ben bang dat het volgende week word.
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Sonjaatje ma 14 jun 2010 - 10:40

Zou je de ramen er wel uit halen als de rubbers goed zijn? ik kon nog herinneren met die van mike dat het een heel geklooi was
Sonjaatje
Sonjaatje

Aantal berichten : 244
Registratiedatum : 29-03-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : geleen

http://www.designyourcake.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 14 jun 2010 - 14:20

bertje schreef:Maar je bent toch goed gas aan het geven!

Ja maar het aard van het beestje wil natuurlijk sneller he.........

Mike, dat komt goed. jij hebt zelf nog wel wat zaken te doen aan jou kever, dus daar heb ik alle begrip voor..... Ik heb nog genoeg liggen waarmee ik verder kan hoor maak je daar maar niet druk over Very Happy

En sonja. probleem is dat onder 1 rubber een roest bolletje zit en het rollen ( of misschien spuiten )dadelijk wel mooier resultaat geeft als je de ruiten eruit hebt en je geen verf op de rubbers hebt zitten. In de deuren blijven ze zitten en naar ik heb begrepen zou het terugplaatsen van de ramen relatief eenvoudig moeten zijn.... maar ja ik heb het nog nooit gedaan dus de vraag blijft inderdaad.......... is dat wel zo makkelijk als overal voorgespiegeld wordt.....

Wie kan er meer over vertellen?
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 14 jun 2010 - 23:11

Vandaag een nieuwigheidje erbij

Ik wilde graag nog een ouder type stuur in de kever met chrome claxon ring.

Vandaag ééntje gekocht, weliswaar zonder claxon knop, maar dat zoeken we dan in budel wel. Op de foto nog een beetje sjtubbig, maar dat is poetsen hahahah

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 2v2e92f

weer iets voor de verzameling hahahaha
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 20 jun 2010 - 15:41

Zo vandaag toch nog wat gedaan aan de kever,

Het achterscherm is nu blank en het voorspatbord nog een keer een dunne laag opgezet ( zou nu goed moeten zijn )

Ook heb ik het nieuwe stuur geplaatst en natuurlijk mijn hang loose sticker op de achterruit gezet.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Id8xte

en we "HANGE"

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Xomzb5
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle vr 25 jun 2010 - 23:52

zo ff een updateje,
vandaag toch nog wat gedaan....... Ik had me voorgenomen om het achterscherm onder de ruit helemaal blank te maken, maar elke keer kwam het weer niet van, maar vandaag de staalborstel ter hand genomen en begonnen............. dakn wat heb ik stog gevreten. er zitten een paar deuken in en het dikste wat ik gemeten heb is 1,1 cm plamuur. ( denk toch maar proberen van de binnekant wat uit te deuken.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 28i6cdu


Maar na een 2 uur borstelen met de flex zag ie er zo uit........ Links en rechts begint het nu ergens op te lijken....... morgen de binnenbekleding er eens afhalen en kijken of we het terug kunnen duwen, dan helemaal blank schuren en primer erop. anders roest het na een dag toch weer.

zo staat ie er nu links en rechts bij
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 2ithn28

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 20hu59w

dus het schuren en plamuren kan verder gaan, kijken of we er binnekort wat meer tijd voor krijgen om het mooi strak te krijgen en hem helemaal te gaan schuren
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Sjuus za 26 jun 2010 - 0:04

Zag er vanmiddag ook goed uit.
En mooi dat je die dikke plamuurlaag eraf hebt gekregen!

Hij begint langzaam aan klaar te geraken.
En het vooruitzicht is goed!!

Keep on going .................
Sjuus
Sjuus

Aantal berichten : 513
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

http://sjuus.skynetblogs.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 27 jun 2010 - 18:17

Toch makkelijk als je zo links en rechts eens oplet.

Vandaag begonnen aan het uitdeuken, eerst grof schuurpapier op de schuurmachine en het hele achterscherm nog eens goed opgeschuurd. Aangezien er toch wat roest in het metaal zat en daarna geheelmet brunox behandeld. Toen van de binnenkant het zijpaneel afgehaald en het schuim eruit gehaald. Op tv bij de grote beurt wel eens gezien hoe ze uitdeuken zonder spuiten. Dus achterkant van de houten hamer maar eens ertussen in en heel langzaam duwen....... en met en met kon ik de grote deuken eruit halen.

Ik heb nog maar één wat diepere deuk, Precies onder in de hoek bij de deur stijl.. Hier kom ik net niet aan, maar ik denk dat ik die gewoon dicht plamuur. Metaal is goed, dus dun laagje plamuur en dan zou het strak maken van dit scherm ook een stuk beter moeten gaan.
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  bugsnbusses ma 28 jun 2010 - 19:31

Bossie'sbeetle schreef:Toch makkelijk als je zo links en rechts eens oplet.

Vandaag begonnen aan het uitdeuken, eerst grof schuurpapier op de schuurmachine en het hele achterscherm nog eens goed opgeschuurd. Aangezien er toch wat roest in het metaal zat en daarna geheelmet brunox behandeld. Toen van de binnenkant het zijpaneel afgehaald en het schuim eruit gehaald. Op tv bij de grote beurt wel eens gezien hoe ze uitdeuken zonder spuiten. Dus achterkant van de houten hamer maar eens ertussen in en heel langzaam duwen....... en met en met kon ik de grote deuken eruit halen.

Ik heb nog maar één wat diepere deuk, Precies onder in de hoek bij de deur stijl.. Hier kom ik net niet aan, maar ik denk dat ik die gewoon dicht plamuur. Metaal is goed, dus dun laagje plamuur en dan zou het strak maken van dit scherm ook een stuk beter moeten gaan.

wat bedoel je met het schuim eruit gehaald? daar hoort toch niks te zitten?
bugsnbusses
bugsnbusses

Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Mestreech (blouwdörep)

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 28 jun 2010 - 19:46

Heej Boobs,

Achter het paneel aan de binnenzijde zat tussen dat paneel en het staal van die noppenschuim ( waarschijnlijk als geluidsisolatie )

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Noppenschuim-8820-8830-8840-8850

Schuim van 2 cm dik met van die haaientandjes erop. Dat hadden ze 40 jaar terug nog niet, dus origineel was het zeker niet. was ook in verre staat van ontbinding want dat viel allemaal uit elkaar.

Net ff fotootje gemaakt van het uitgedeukte scherm

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 4j3yvd
Is toch redelijk strak geworden ( uitgaande van dat er deuken inzaten van 1 cm diep
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle di 20 jul 2010 - 23:50

Hallo Allemaal, weer een updateje, Ja het ligt nu in mijn ogen zo goed als stil . Weinig tijd wegens drukte op het werk en klussen rondom huis.

Het laswerk is gedaan... ( alleen nog de bumpergaten in de spatborden ) en we hebben nog wat verder geplamuurd

De spatborden voor zijn me vind ik qua plamuren goed gelukt
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Lgoj9

en de andere kant

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 11h44r4

Ik ben inmiddels met de eerste deur begonnen met het plamuren van wat beschadigde plekken dus die hoop ik deze week af te kunnen maken zodat die in de primer staan.

In de tussen tijd nog een apart dakrekje gekocht, klein projectje, alleen nu hij erop staat denk ik toch dat ik een gebogen mooier vind. Deze wordt dus netjes gemaakt en nieuwe latjes erop en dan gaat die de verkoop in.
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Ibl9mx

Het gaat me toch net te langzaam..........

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  MrCola wo 21 jul 2010 - 0:03

Het gaat me toch net te langzaam..........

Doel je op de spatborden Rolling Eyes haha komt goed. ik vind het verder al aardig op schieten. king
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle wo 21 jul 2010 - 0:08

Grapjas, ik zou niet durven Very Happy . Ik heb zelf gezegd dat ik er niet direct haast bij had. juist omdat het niet echt vlot op dit moment......

Maar komt goed.. planning ( en die zijn er om bij te stellen hahahahah ) is dat ik na dit weekend de deuren strak heb en in de primer heb staan. Vakantie komt langzaam dichterbij en de laatste week van mijn vakantie wilde ik eigenlijk met rollen gaan beginnen. En ik weet niet of ik dat ga redden hahahahahaha. Maar in ieder geval heb ik anders dan een week om de details af te maken, maar dan is het al september en dan wordt het ook kouder om te rollen.......
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 26 jul 2010 - 1:19

Dit weekend weer eens tijd gemaakt voor de kever.

Dus dit weekend de deuren maar eens onderhanden genomen. Donderdag avond eerst de eerste deur helemaal geschuurd, en ja na 5 minuten begaf het schuurapparaat het. Dus toen maar ff met de hand verder de slechte plekken in de plamuur gezet en toen begonnen met het schuren van de andere deur, vrijdag na het werk maar meteen nieuw schuurapparaat gehaald. Zaterdag de eerste deur netjes plamuur strak geschuurd en toen in de primer gezet. De andere deur bleek aan de onderkant toch wel een beetje "crossa"te zijn. Dus dat maar eens goed schoongemaakt en al het overtollige weggeslepen. Hier gaan we voor de quick en dirty oplossing. Matje eroverheen, plamuur erop, paar gaatjes erin en hoppatee rubber erover..... wordt over een jaartje of 3 wel een nieuwe deur......( mag ook wel eens )

Toen het kontje van de kever ook maar in 2 keer strak gemaakt en uiteindelijk nog de eerste laag plamuur op het achter scherm gezet.... Dat deze week savonds een keer mooi schuren kijken hoe dit uit komt te zien.

Zaterdag heb ik tussen door nog even het dakrekje dat ik op de kop had getikt helemaal geschuurd en in de hammerite gezet.... Nog twee nieuwe klemmetjes gemaakt ter bevestiging aan de dakgoot. Ik kon dit dakrekje voor een leuke prijs krijgen en vond de aprte vormen wel leuk. Allee vind ik persoonlijk dat hij erg hoog op de kever staat en denk ik dat ik een gebogen rekje toch mooier vind

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 2ymjcpz

Hier weer wat fotootjes
Bestuurdersdeur
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 20gh2bn

Bijrijdersdeur
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 2ppyfrk

Het kontje
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Zn6cft

Het achterpaneel in de plamuur.
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 2zth9ok

Dus al met al toch een geslaagd weekend. Velen van jullie zaten in spa, kan niet wachten op de foto's en video's

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 26 jul 2010 - 23:17

Vanavond niet veel tijd, dus alleen ff de latjes voor het dakrekje op maat gemaakt

Latjes zijn klaar liggen nu nog los

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 1zalbm

Ik ga de latjes denk ik voorboren en dan met popnagels vastzetten

Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Sjuus di 27 jul 2010 - 1:13

Richard,

Dat ziet er mooi en strak uit!!
En waarom een ander dakrekje?!? Dit is cool en heeft "iets".

Zeldzamer en mooier als een gebogen dakdakje!
Ik vind hem echt COOL spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Affraid
Sjuus
Sjuus

Aantal berichten : 513
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

http://sjuus.skynetblogs.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle di 27 jul 2010 - 10:02

Heej sjuus. thx. Ja ik vond het ook heel apart en daarom ook gekocht, maar voorlopig blijft die hier hoor en ik zal er zeker een tijdje mee rijden ......... En dan zien we wel verder... Maar als ik er nog een surfplankje op wil leggen wordt het volgens mij erg hoog. maar dat zien we dan wel.........

En hoe was spa.......... Kan niet wachten om zelf een keer met kever deel uit te maken van zo'n happening. Maar we vorderen gestaag....... Ik heb weer hoop dat dit jaar wel ergens gaat lukken het rijden ( als is het 31 december een blokje om Very Happy )

Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  MrCola di 27 jul 2010 - 13:17

Bossie'sbeetle schreef:Heej sjuus. thx. Ja ik vond het ook heel apart en daarom ook gekocht, maar voorlopig blijft die hier hoor en ik zal er zeker een tijdje mee rijden ......... En dan zien we wel verder... Maar als ik er nog een surfplankje op wil leggen wordt het volgens mij erg hoog. maar dat zien we dan wel.........

En hoe was spa.......... Kan niet wachten om zelf een keer met kever deel uit te maken van zo'n happening. Maar we vorderen gestaag....... Ik heb weer hoop dat dit jaar wel ergens gaat lukken het rijden ( als is het 31 december een blokje om Very Happy )


Zou er geen surfplank op leggen dat is sowieso niks zo'n plank op je dak Rolling Eyes

Maar voor 31 dac gaat toch wel lukken. 1 stoel + tank +stuur erin en je kan ff een rondje maken door je wijk
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle di 27 jul 2010 - 13:25

Dat rondje kan nu ook, Wielen vast draaien/ accu erin en 2 reserve wielen op de bodem waar ik op kan zitten hahahahahahaha

Jawel plankje moet op het dak, die stijl van de kevers vind ik nu net erg leuk en aangezien ik vroeger zelf heb gesurft vind ik dat wel een leuk detail om terug te zien komen.

Vanavond gaan we weer wat schuren en plamuren........ Mike kom je vanavond naar de geusselt? neem ik je de kabels mee

c ya
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Sjuus di 27 jul 2010 - 18:11

MrCola schreef:Zou er geen surfplank op leggen dat is sowieso niks zo'n plank op je dak Rolling Eyes

Helemaal mee eens Mike spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Icon_wink
Sjuus
Sjuus

Aantal berichten : 513
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

http://sjuus.skynetblogs.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 1 aug 2010 - 14:17

Zo gisteren de hele dag op het circuit in zandvoort liggen scheuren met de eigen auto, best leuk.

En dus vrijdag avond en vanochten nog wat plamuur, schuur en primer werk gedaan. De ene deur is nu haast helemaal klaar. Zitten nog een paar miniscule putjes in.

De andere deur had ik helemaal geschuurd en geplamuurd. Toen ik hem in de primer zette, begon deze te bladeren. De deuren zijn origineel rood en zijn met een zachte rommel geplamuurd onder de "vernieuwde" gele verf.
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 66c02w

Denk dat ik dus het gehele gedeelte boven de klink tot aan de stijl boven de ruit helemaal blank moet maken om die rotzooi eraf te halen.......

Maar we zijn weer iets verder.

FF een vraag ik wil komende week ofzo de dropped spindels bestellen. Ik heb per slot van rekening nu de spatborden eraf liggen en kan ik denk ik ze denk ik makkelijker monteren.

Iemand een stappenplan hoe ik die moet vervangen.. en heb ik nog speciaal gereedschap nodig?

Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  MrCola ma 2 aug 2010 - 19:08

Appeltje eitje toch? Volgens mij heb je niks speciaals nodig. Volgens mij moet je wel je remmen opnieuw ontluchten. Maar je weet nu toch hoe dat moet Razz
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 2 aug 2010 - 21:48

hahah Moet nog steeds gebeuren Mike, maar volgens mij heb ik rechts achter een lekkage, zag ik dit weekdn dat er aan de binnenkant van de velg wat olie vloeistof zat.....

Dus één deze avonden eens ff de trommel eraf pakken.
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 9 aug 2010 - 0:18

Dit weekend keverweekend...... het bewuste achterwiel eraf gehaald en de hele trommel vol met olie, de voeringen vallen wel mee....... MAar het is de olie die uit de as komt. Moet deze normaal door een pakking worden afgesloten als je de trommel erop zet? Wat voor spul moet ik gebruiken om de trommel en de remvoeringen te ontvetten?

Toen maar begonnen aan de deuren. Die zijn strak en hangen nu weer terug in de carosserie. Toen het oude plamuurwerk en primer aan de bijrijderskant weggehaald, de gootjes helemaal blank geschuurd met staalborstel en toen alles netjes geprimerd. Toen aan de bestuurderskant ook de deur erin gehangen en dit sluit heel mooi aan met het achterscherm. Hier dus aan gaan plamuren , maar bij de tweede laag ging het mis... Het bleef zacht , dus vervolgens weer alles met de komborstel eraf gehaald en opnieuw beginnen. De eerste laag staat er nu stral op . En nu is het hobbeltjes en deukje gaan vullen. Ik denk dat ik het vlak in 4 delen opdeel en die probeer strak te krijgen en dan tot slot alles ga egaliseren over alle vlakken.

De spindels, whitewalls zijn in huis. dus na de vakantie kunnen we vol aan hem

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 1zvu6q

tevens vandaag twee custom shirts binnengekregen. aan de gele is het bouwjaar van mijn kever toegevoegd. en op de blauwe staat mijn kever to be in de achtergrond

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 2vwrz2g

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 10dy049

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bjorn ma 9 aug 2010 - 0:44

Bossie'sbeetle schreef:Dit weekend keverweekend...... het bewuste achterwiel eraf gehaald en de hele trommel vol met olie, de voeringen vallen wel mee....... MAar het is de olie die uit de as komt. Moet deze normaal door een pakking worden afgesloten als je de trommel erop zet? Wat voor spul moet ik gebruiken om de trommel en de remvoeringen te ontvetten?

Hey Richard,

Je kunt de trommels het beste ontvetten met 1 spuitbus remmenreiniger dit spuit je erop en vervolgens druipt alle viezigheid er zo af..
Je zou het ook proberen met goedkopere Fles Dasty ! Dit is een gele spuitfalcon ontvetter only verkrijgbaar bij de Wibra.
ja ja klinkt raar Maar Dasty werkt wel super !
Als je remvoeringen vol met olie zitten koop dan maar het beste een setje nieuwe.
dit voor eigen veiligheid.

Normaal zit er in je achter as een pakkingsetje voor de (bak) olie tegen te houden zie :

http://www.route-53.com/product_info.php?cPath=27_23&products_id=99

Kijk voor de zekerheid ook eens of het niet het remcylindertje is in de trommel.
En achter de trommel zit een piep klein gaatje dat meestal verstopt zit dit gaatje zorgt ervoor dat de olie niet in de trommel zou kunnen lopen. .. teminste dit heb ik eens gehoord van Hugo ik wist dit eerst ook niet namelijk.
Bjorn
Bjorn

Aantal berichten : 1765
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Maastricht

Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 5 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum