KCM
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

spaarkever 1973..... het projectje

+16
speedsterretje
kurt181
VWGlassee
junk yard
Dave
Stefanie
Sjuus
air-mike
MrCola
bertje
bugsnbusses
Sonjaatje
yellowbug
Bjorn
bruinekever
Bossie'sbeetle
20 plaatsers

Pagina 6 van 17 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 9 aug 2010 - 1:00

thx bjorn.

Het zijn de remmen die ik net vervangen heb, dus het is een nieuwe remcilinder en nieuwe remvoeringen.
Als ik in naar de as kijk dan zie ik dat daar omheen een soort van ring zit en als ik die draai komt er olie uit

remmenreiniger heb ik nog staan van toen ik de remmen vervang heb . dus dat gaan we eens uitproberen

maar ja das wel erg balen van de nieuwe remvoeringen en natuurlijk staat veiligheid voorop, dus daar is niets aan te doen?

thx

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle vr 3 sep 2010 - 23:35

nou pakkingen set besteld en vandaag de sunvisor bij frank opgehaald ( yes weer een onderdeeltje erbij ) en zit weer in het stof , maar achter scherm wordt al strakker en strakker.... dus einde van plamuur en schuurwerk komt langzaam in zicht.

Als dit is afgerond gaat de kever op pallets zodat ik alle wielen eraf kan halen en toch overal veilig aan kan komen dit ivm plaatsen van dropped spindels, repareren van de lekkage aan de achteras, verversen van de olie, dat soort zaken.

eerst nu het plamuur- en schuurwerk afronden en dan de techniek weer verder oppakken. Als dat is afgerond dan kunnen we aan het rollen en daarna opbouwen van de kever gaan denken.'

Als ik met de as achter bezig ben en met de spindesl zou er dan misschien iemand heel even mee kunnen kijken als ik bezig ben of ik goed bezig ben aangezien ik de technische kennis toch enigszins mis en gezien de uiteindelijke veiligheid natuurlijk wel wil weten of allen naar behoren is of gebeurd.

In de vakantie trouwens besloten dat de kever een thema krijgt. Gezien de kleurstelling en mijn pool verleden heb ik besloten de kever het thema "nine ball"te geven. dus nu ben ik op zoek naar een nine ball voor op de schakelpook en dat ik als de kever de kleur heeft op beide deuren een grote zwarte ( ga plakken )

Toch wel leuk een specifiek thema voor de kever

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Dave za 4 sep 2010 - 13:37

Hoi richard,

Mijn bus staat nu op een pallet met wielen, maar daar gaat hij binnenkort vanaf.
Dus als je wil kan je hem wel zolang lenen als je wil
Dave
Dave

Aantal berichten : 324
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Sint Geertruid

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle za 4 sep 2010 - 22:37

dat zou super zijn dave, dan kan ik hem toch nog wat verrollen om nog beter aan de plaatsen te komen aangezien de garage nu ook weer niet zo ruim is. Daar maak ik graag gebruik van.

De achteras en de spindels worden de eerste klusjes na het schuur en plamuur werk.

Het achterscherm is nu redelijk strak. Nog een paar kleine deukjes weg te werken en dan aan de andere kant het scherm strak maken, maar dat zijn maar een paar plekjes.

Hier het scherm tot zo ver:

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 2welb2a

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 2hppxqh

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 28i6miq

dus het duurt ff , maar uiteindelijk heb je dan ook iets. hahahahahahha

Ik heb nog nooit eerder plamuur en zo aangeraakt, maar het kost inderdaad veel tijd ... maat met geduld komen we er wel. Het eind begint langzaam in zicht te komen.

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Dave do 9 sep 2010 - 15:57

de pallet met wielen staat klaar voor je Wink
Dave
Dave

Aantal berichten : 324
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Sint Geertruid

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle za 11 sep 2010 - 19:39

Weer was mooi, en dus eerst ff de caravan naar de garage gebracht , daar gaan ze kijken hoe ze hem het beste ( en goedkoopste ) kunnen maken, ze voelden zich wel verantwoordelijk voor de problemen aan het begin van de vakantie, dus ik denk dat dit wel goed gaat komen. Dus heren, met een beetje geluk staat ie volgend jaar op de camp-out.........


Mike had laatst de gaten in de spatborden dichtgemaakt en hier ben ik de afgelopen week mee verder gegaan om die netjes te krijgen en dat is redelijk goed gelukt.. Ook de hele bijrijders kant staat nu in de primer en dient een beetje geplamuurd te worden ( dit valt wel mee ).

Dus de spatborden maar meteen ff geplaatst om te kijken...... Het begint weer op een kever te lijken hahahaha

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 V2y2v7

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 17ecgh

Binnenkort dan de kever op de pallet zetten zodat ik makkelijk aan de spindels kan werken en de aspakkingen kan gaan vervangen.
Tegelijkertijd kan ik dan de banden van de velgen afhalen en de velgen gaan afbijten en die ook weer langzaam netjes maken. Dus binnekort naar de bandenboer.....

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 19 sep 2010 - 22:37

Zaterdag ochtend toch nog even wat kunnen doen.

De kever staat op de palletwagen en schuift mooi van links naar rechts.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 2vjv6ma

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 14nmvtd

Ik heb alle velgen eraf liggen en oei, de achterkant is toch wel minder, dat wordt veel schuren en afbijt gebruiken om die weer mooi te krijgen.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 A2avit


Ook kwam ik erachter dat de bout van de kofferklephandle dol gedraaid is , dus daar moeten we een nieuwe handel voor gaan zoeken. Al ff gedraaid aan de fussee's en de onderste en de bovenste bouten die zijn los. Maar de middelste zit muur en muur vast en de bout die erop deze was reeds redelijk afgerond, dus ook dat word spannend of die los wil komen........... Er zit in ieder geval al heel wat WD 40 op.

IK heb wat weinig tijd gehad afgelopen week dus de zijramen zitten ook nog erin, dus die moeten er deze week nog uit. Ook breng ik de velgen even naar de bandenboer om de banden eraf te laten halen zodat ik er goed met de komborstel aan kan om de roest enzo eraf kan halen, De banden mogen niet beschadigd worden want die zijn nog geen jaar oud.

Dus hopelijk kan ik deze week in de avonduren nog een paar dingetjes doen.



Laatst aangepast door Bossie'sbeetle op zo 19 sep 2010 - 22:48; in totaal 1 keer bewerkt
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  MrCola zo 19 sep 2010 - 22:42

Hey Richard,

Schiet al weer aardig op, bij de velgen van sonja zat ook flink wat roest op, daar ben ik niet met afbijt aangegaan, maar heb deze gewoon helemaal met de staalborstel voor op de fle kaal gemaakt, toen beetje opgeschuurd en gespoten. Moet wel lukken is niet zo heel spannend. Als ik ff moet komen helpen met iets moet je t maar ff laten weten.

Groeten Mike
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 19 sep 2010 - 22:50

JA de voorkant gaat wel, daar zit niet al te veel roest op. Als ik dat er al redelijk met schuren afkrijg ben ik al tevreden , maar de matzwarte verf is volgens mij zo op de smerige velgen gespoten want dat bladert er zo af.

Vandaar dat ik aan het denken ben om ze met afbijt te werk te gaan aangezien onder de matzwarte verf ook al een slechte laag zilveren verf zit.

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  MrCola di 21 sep 2010 - 1:21

Omdat er meerdere lagen verf op zitten ga je dit er waarschijnlijk niet af krijgen met 1 of 2 keer afbijt erop smeren (mijn ervaring dan). En als je de verf er dan af hebt moet je nog steeds die roestplekken weg schuren, het geeft misschien wat meer rotzooi met de slijptol maar k denk dat dit wel wat sneller gaat.

Ik heb met die staalborstel op de slijptol alle 4 de velgen kaal kunnen maken en heb nog over van de borstel.
MrCola
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Geleen

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle di 21 sep 2010 - 22:11

Ja staalborstels op de slijptol heb ik ook nog liggen die wil ik sowieso eerst er op loslaten. Afbijt kan dan altijd nog.

Maar de volgende vraag

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 X6bwxt

Ik heb de voorwielen eraf en de spindels zijn losgedraaid ( de centerbout rechtsvoor wil nog niet los ( en is in het verleden al ongeveer dol gedraaid. ) Ik kom er denk ik met de 6 kant doppenset wel aan als de onderste fusee weg is. Maar concreet hoe moet ik nu proberen ze los te krijgen. Ik heb al eens wat meppen gegeven zoals gelezen op internet om te kijken of hij los wil springen, maar dat gebeurt niet. IS er nog een andere optie of moet ik nog andere zaken losdraaien alvorens de spindels uberhaupt los kunnen komen.?

Of toch maar de kogeltrekker Werkt die voor alles drie die bevestigingspunten op de spindel?

gtz De kever digibeet
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  bugsnbusses di 21 sep 2010 - 22:39

als het echt te vast zit is het nog een optie om de draagarmen compleet eruit te trekken! dan kun je die wat loszzit weghalen en de rest in de bankschroef zetten, dat werkt meestal net wat handiger!
bugsnbusses
bugsnbusses

Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Mestreech (blouwdörep)

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  bertje di 21 sep 2010 - 23:25

Richard,

heb je het nu over die bout die je daar half hebt los gedraaid op de foto?

bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle wo 22 sep 2010 - 0:20

Nope robbert, de bout daarboven, die zit muurvast.

Wel de vraag voor het losmaken van alle drie de bevestigingspunten. zo te zien als ik ze al loskrijg gaan die niet vanzelf eruit

Boobs, de draagarmen kan je er volgens mij volgende de boeken afdraiien door die INBus bout los te maken op de draag arm toch?

By the way , ik moet de trommels en ankerplaat nog loshalen , maar dacht laat ik eerst een kijken of ik de bouten uberhaupt loskrijg
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  bugsnbusses wo 22 sep 2010 - 1:58

jep die 2 imbus bouten moeten los! maar eerst moet je die 2 borgmoeren losdraaien en dan de imbussen! dan kun je de draagarmen dr uit trekken/kloppen(kunnen wat stroef gaan als de veerbladen binnin de as nog op spanning staan)
bugsnbusses
bugsnbusses

Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Mestreech (blouwdörep)

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle do 23 sep 2010 - 23:07

Ik kreeg nog wat tips , wellicht ook leuk voor hier





al ziet de chappentrekker methode er deftiger uit


truuk met de hamer


gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  bertje do 23 sep 2010 - 23:18

Hey Richard,

Dat stuk gereedschap werkt alleen voor de stuurkogel. Hoogst waarschijnlijk niet op de fuseekogels zelf. Of je moet een echte sterke hebben (gereedschap). Daarom gewoon die laatste film gebruiken. Gewoon eerst met de hamer proberen. Dat is ook wat ik bedoelde.........

Voor de fuseekogels zelf kun je nog altijd de vork gebruiken dan. Maar dan zijn idd je rubbers kapot. En als je pech hebt ook nog de fusee zelf.

Succes
bertje
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maastricht

http://www.route-53.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle do 23 sep 2010 - 23:36

Moet ik de arm dan nog op spanning zetten, dat kreeg ik ook al ergens door. Of zou hij gewoon los moeten kunnen zonder spanning.

Gaan we dat morgen eens proberen. Heb nog wel een zwaar vuistje liggen

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Dave vr 24 sep 2010 - 18:31

een fusee splitter heb ik wel vooor je liggen, als je die wil lenen moet je hem even komen halen.
Dave
Dave

Aantal berichten : 324
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Sint Geertruid

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle vr 24 sep 2010 - 23:03

thx Dave,

EN YEAHHHHHHHHHHHH applausje voor mezelf. Ik heb aan de ene kant de nieuwe spindel al zitten ( moet morgen alleen ff nieuwe bouten halen

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 2ugcfvm

Aan de ander kant heb ik twee zaken. Na het verwijderen van de trommel zal hier een lager dat aan de ander kant niet zit zie foto. Was dah!!!!!!!! Is hier iets stuk of is dat gewoon anders dan aan de andere kant?

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 11lq58h

en de bout van de fusee, van de bovenste draagarm wil niet los. Hij is nu aan het soaken in de cola. Morgen nog eens proberen.
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  bugsnbusses za 25 sep 2010 - 0:32

ik zou zowiezo voor niewa lagers gaan!de lagers die er nu op zitten zijn 'ingelopen" op de oude spindels! dus heb je grote kans dat ze na een paar km op de nieuwe spindels stuk gaan lopen!
lagers zijn niet duur maar wel o zo belangrijk!
als je ze vervangt moet je trouwens ook eerst de oude lagerschalen uit je trommels slaan! en deze dan door de nieuwe vervangen!
klingt allemaal moeilijk en ingewikkeld misschien maar er is echt geen hol aan!
als je tips of zo nodig hebt hoor ik het wel!
bugsnbusses
bugsnbusses

Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Mestreech (blouwdörep)

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle za 25 sep 2010 - 0:36

thx voor de tip boobs.......... houden we rekening mee

gr Richard
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle ma 27 sep 2010 - 23:17

Zo Dit weekend best veel aan de kever gedaan, laatste schuur en plamuur werk verricht. Spindels zijn geplaatst en vandaag de moeren gehaald, ff leeswerk verricht en de cambers zoveel mogelijk waterpas gezet en toen alles weer vastgedraaid. Meteen de draagarmen en de veerpoten maar geborsteld en in de zwarte verf gezet

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 30wbl7o

Toen maar meteen de staalborstel op de velgen gegooid. De achterzijde zag er best kansloos uit.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 2qmovub

Maar na wat bloed zweet en tranen, roestomvormer en zwart verf zagen ze er weer beter uit

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 2iidahc

Op de dorpels zaten ook nog wat plekjes en die ook maar meteen behandelden in de zwarte verf gezet (kwast was toch nat zullen we maar zeggen )

Dus deze week gaan de banden van de velgen af en kan ik aan de voorkant van de velgen beginnen. En dan gaan we eens een kijkje nemen bij de achter as. . Maar wat is die pallet op wielen toch een uitkomst..... thx Dave
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Dave ma 27 sep 2010 - 23:28

Ik weet het, dat 1ste klas gereedschap scheelt je de helft Razz
Dave
Dave

Aantal berichten : 324
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Sint Geertruid

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Bossie'sbeetle zo 10 okt 2010 - 16:58

Ook dit weekend weer wat tijd gevonden om wat te doen. Druk in de weer geweest met gele en witte verf. De velgen zijn nog nat , maar zien er nu zo uit.

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Jh4t34

en met dop ( maar hier wi ik nog mooncaps ophebben , zo'n kegel vind ik net iets mooier

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 2i78jeo

en toen nog maar even aan het kever-TJE begonnen.

Zou ie nu af zijn? Twisted Evil
spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 20uwl7s
Bossie'sbeetle
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Gelaen

http://www.richardbos.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spaarkever 1973..... het projectje - Pagina 6 Empty Re: spaarkever 1973..... het projectje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 17 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum