spaarkever 1973..... het projectje
+16
speedsterretje
kurt181
VWGlassee
junk yard
Dave
Stefanie
Sjuus
air-mike
MrCola
bertje
bugsnbusses
Sonjaatje
yellowbug
Bjorn
bruinekever
Bossie'sbeetle
20 plaatsers
Pagina 11 van 17
Pagina 11 van 17 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17
Re: spaarkever 1973..... het projectje
Zeit er idd zeer goed uit Richard! Wat een verschil met de allereerste foto van het kevertje!
Hugo klopt. normaal zit daar een kralrand waarin je het rubber trekt, maar dit urbber kent alleen de 3 gaatjes op de uiteinden en de rest ligt los en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Robert, klopt, HEt rolwerk is niet helemaal gaaf, maar ik wil nu het komend jaar gewoon rijden . In de winter ga ik dan wetsanden en polijsten om zo een wat beter resultaat te krijgen. Had jij de komende weken een keer tijd om naar de motor te kijken en me even te helpen met de remmen ontluchten. MAAR tov de oude situatie is het veeeeeeel beter
Robert, klopt, HEt rolwerk is niet helemaal gaaf, maar ik wil nu het komend jaar gewoon rijden . In de winter ga ik dan wetsanden en polijsten om zo een wat beter resultaat te krijgen. Had jij de komende weken een keer tijd om naar de motor te kijken en me even te helpen met de remmen ontluchten. MAAR tov de oude situatie is het veeeeeeel beter
Ik zal in ieder geval zuurvrije kit nemen om dat vast te zetten.
Maar vandaag de spatborden aeraf gehaald om wat zaken bij te werken en nu brak me de moer bij het onderste gat van het spatbord af. Dus ik heb geen grip meer voor het onderste gat. IK neem aan dat hier weer een moer achter gelast moet worden, maar hoe kom ik hier aan of is daar een mooi alternatief voor ( een soort holle wand plug, maar dan voor dit doeleinde?
Wie heeft hier ervaring mee
Maar vandaag de spatborden aeraf gehaald om wat zaken bij te werken en nu brak me de moer bij het onderste gat van het spatbord af. Dus ik heb geen grip meer voor het onderste gat. IK neem aan dat hier weer een moer achter gelast moet worden, maar hoe kom ik hier aan of is daar een mooi alternatief voor ( een soort holle wand plug, maar dan voor dit doeleinde?
Wie heeft hier ervaring mee
Bossie'sbeetle schreef:Had jij de komende weken een keer tijd om naar de motor te kijken en me even te helpen met de remmen ontluchten.
Mwoeha ha ha.... tijd ?
bertje schreef:Bossie'sbeetle schreef:Had jij de komende weken een keer tijd om naar de motor te kijken en me even te helpen met de remmen ontluchten.
Mwoeha ha ha.... tijd ?
en vooral zin natuurlijk hahahahahaha
Bel me maar als het zover is, een avond kan ik waarschijnlijk wel vrij maken ergens.....
Ik heb de vraag met de moeren even op wat forums gedropt en toen kreeg ik door dat er blindklinkmoeren zijn ( soort grote popnagel met tot M.... schroefdraad erin )
Iemand toevallig zo'n tang liggen die ik een avondje mag gebruiken
gr Richard
Iemand toevallig zo'n tang liggen die ik een avondje mag gebruiken
gr Richard
volgens mij hebben we die liggen op de zaak bij ons.... maar kan je niet gewoon boutje- moertje gebruiken?
MrCola- Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 37
Normaal wel Mike, maar dit is degene die helemaal onder aan het spatbord zit en daar kom eik niet bij langs de tank af omlaag.
Dan zal ik even kijken of ik die tang kan vinden en mee kan nemen
MrCola- Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 37
Zo vandaag en gisteren druk ind e weer geweest. De kofferklep helemaal strak gemaakt , zijkanten bijgespoten en klink, sierstrips etc geplaats. Aangezien we vandaag verjaardag hadden en iedereen wilde weten hoe ver ik was alle 4 de spatborden maar ff met 3 boutjes gemonteerd. En opeens wat het een kever hahahahaha
Dus binnekort proberen die moeren erin te trekken en dan definiteif met de biezen monteren
Dus binnekort proberen die moeren erin te trekken en dan definiteif met de biezen monteren
hoi richard voor het geval dat mike hem niet heeft ik heb ook zo'n tang me tdie nagels groet hugo
yellowbug- Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-09
Leeftijd : 54
Dave- Aantal berichten : 324
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 44
thx hugo , maak ik graag gebruik, van. Als die erin zitten dan kan ik gaan monteren en laten zitten hahahahahaha.
gr Richard
gr Richard
Zo vandaag weer wat gedaan
Remvoeringen links achter weer gemonteerd , deze was nu helemaal droog. Toen maar aan het interieur begonnen. Eerst alles schoon en zover als ging stof vrijgemaakt en toen terug gaan monteren. Meteen al een gedeelte van de achtergordels voor de kids geinstalleerd. en toen alles weer terug gemonteerd. De gordels weer bevestigd
Zit nu alleen nog met de stoelverstelling. Hier moet de veer nog op die zorgt dat de pen die de verstelling borgt op zijn plaats houd, Maar ik zie ff niet waar ik die veer met bevestigen
Meteen mooi profileplaatje geschoten
Remvoeringen links achter weer gemonteerd , deze was nu helemaal droog. Toen maar aan het interieur begonnen. Eerst alles schoon en zover als ging stof vrijgemaakt en toen terug gaan monteren. Meteen al een gedeelte van de achtergordels voor de kids geinstalleerd. en toen alles weer terug gemonteerd. De gordels weer bevestigd
Zit nu alleen nog met de stoelverstelling. Hier moet de veer nog op die zorgt dat de pen die de verstelling borgt op zijn plaats houd, Maar ik zie ff niet waar ik die veer met bevestigen
Meteen mooi profileplaatje geschoten
Bossie'sbeetle schreef:
Het stoelverstellings mechanisme met stangetje zit bij ons op de middentunnel. m.a.w als je hem naar achter trek kun je stoel verstellen.
Aan de pin die in het midden op de bodem door de stoelrails gaat zit de Veer vast + aan de geleiding zelf volgens mij.
klopt bjorn
aan de ene kant zit het stangetje aan de hendel die op de middentunnel zit. in de borgpen onder in de stoel zitten twee gaten. in 1 zit het stangetje naar de middentunnel en ik ga er vanuit dat in het tweede gat de veer moet. alleen waar het uiteinde van de veer dan weer vast moet , dat is de vraag
aan de ene kant zit het stangetje aan de hendel die op de middentunnel zit. in de borgpen onder in de stoel zitten twee gaten. in 1 zit het stangetje naar de middentunnel en ik ga er vanuit dat in het tweede gat de veer moet. alleen waar het uiteinde van de veer dan weer vast moet , dat is de vraag
Het andere uiteinde vd veer zit aan de bodemvast oftwel op die bult van je bodem
waar je de midden rail van je stoel inschuift. waar vervolgens de PIN in valt.
waar je de midden rail van je stoel inschuift. waar vervolgens de PIN in valt.
Okay Bjorn, daar waar dat lipje zit dat de rail tegen houdt?
ga ik daar morgen ff zoeken
thx
ga ik daar morgen ff zoeken
thx
Godv%#$%@%%^^
De achterspatborden zijn niet de goede.
Ja ga je krijgen als je nog nat achter de kever oren bent he, dan kijk je over dat soort dingen heen.
IK heb er eigenlijk niet echt bij stilgestaan. En nu ja wordt je ermee geconfronteerd. De gaten voor de bumpers zijn dus te hoog. Mijn spatborden zijn dus van het verkeerde type en hierdoor kan ik geen bumpers achteren plaatsen.
Dus for the time being denk ik dat ik helemaal geen bumpers op de kever zet en dan kijken voor komende winter voor 2 achterspatborden voor een 1200 spaarkever
@Bjorn
Ik had het stangetje verkeerd gemonteerd naar de handels. Daarmee kon de veer niet echt goed te zitten. Heb op een ander forum een foto met toelichting gekregen.... Ja was een jaar geleden dat ik ze gedemonteerd heb
zo zou hij moeten, maar ik had het stangetje met de clip aan de kant van de tunnel zitten en dan waren de gaatjes in de rail te kort bij.
De achterspatborden zijn niet de goede.
Ja ga je krijgen als je nog nat achter de kever oren bent he, dan kijk je over dat soort dingen heen.
IK heb er eigenlijk niet echt bij stilgestaan. En nu ja wordt je ermee geconfronteerd. De gaten voor de bumpers zijn dus te hoog. Mijn spatborden zijn dus van het verkeerde type en hierdoor kan ik geen bumpers achteren plaatsen.
Dus for the time being denk ik dat ik helemaal geen bumpers op de kever zet en dan kijken voor komende winter voor 2 achterspatborden voor een 1200 spaarkever
@Bjorn
Ik had het stangetje verkeerd gemonteerd naar de handels. Daarmee kon de veer niet echt goed te zitten. Heb op een ander forum een foto met toelichting gekregen.... Ja was een jaar geleden dat ik ze gedemonteerd heb
zo zou hij moeten, maar ik had het stangetje met de clip aan de kant van de tunnel zitten en dan waren de gaatjes in de rail te kort bij.
Zo vandaag maar ff de stoelregeling goed geinstalleerd en toen maar aan het ander spatbord begonnen. Lang liggen kloten om een moer losgezaagd te krijgen. Uiteindelijk lukte het niet en omdat ik het spatbord bechadigd had maar gestopt hahahaha, dus morgen met de dremel proberen.
Toen maar aan de raamlijsten begonnen. even goed gekeken en na een paar keer klemmen verbogen te hebben zitten nu de chrome raamlijst, de binnen rubber en het tochtraampje.
Ik zag hier best tegen op, maar viel tot dus ver redelijk mee. Morgen weer verder.
Toen maar aan de raamlijsten begonnen. even goed gekeken en na een paar keer klemmen verbogen te hebben zitten nu de chrome raamlijst, de binnen rubber en het tochtraampje.
Ik zag hier best tegen op, maar viel tot dus ver redelijk mee. Morgen weer verder.
Pagina 11 van 17 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17
Pagina 11 van 17
Permissies van dit forum: