spaarkever 1973..... het projectje
+16
speedsterretje
kurt181
VWGlassee
junk yard
Dave
Stefanie
Sjuus
air-mike
MrCola
bertje
bugsnbusses
Sonjaatje
yellowbug
Bjorn
bruinekever
Bossie'sbeetle
20 plaatsers
Pagina 12 van 17
Pagina 12 van 17 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17
Re: spaarkever 1973..... het projectje
Sjuus schreef:
En succes morgen met de spatborden!!
Ik zeg alleen: ik heb gewonnen
Afgelopen week de achterspatborden gemonteerd, met bies en de verlichting aangesloten. Alle wielen vast gedraaid en de splitpennen erin, km teller aangesloten, wieldoppen erop, tochruitjes erin,
Vandaag bij Hugo de blindklinkmoertang gehaald en de blinkklinkmoeren ( jezus wat een woord voor galgje) zitten erin. Spatbord aan de bestuurderskant zit ook incl bies, T-ford claxon gemonteerd. Amerikaanse antenne geplaatst.
Bouten van het andere spatbord zijn weg, dus die besteld en als die erzijn kan dat spatbord ook erop.
Heb aklleen nog even raad nodig voor de verlichting. IK heb nu liggende koplampen en er komen nu 4 kabels de lamp binnen. Bruin / geel en wir zitten op het blok dat je op de fitting schuift. Alleen gaat er bij mij vanuit de bruine kabel nog een bruine kabel met schoentje en een grijze kabel komt gewoon met de ander kabels binnen.
Straks moeten de knipperlichten ook weer erop. Dat zijn maar twee kabels. een aarde en een draad voor het knippersignaal
Hier moet ik ook eens goed naar kijken. Ik heb al gegoogeld of ik foto''s van spatborden tegen kwam zonder lamop maar met bedrading in de koplamp, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.
Wat heb ik nodig ? alleen bruin / wit en geel voor de koplampen?
Vandaag bij Hugo de blindklinkmoertang gehaald en de blinkklinkmoeren ( jezus wat een woord voor galgje) zitten erin. Spatbord aan de bestuurderskant zit ook incl bies, T-ford claxon gemonteerd. Amerikaanse antenne geplaatst.
Bouten van het andere spatbord zijn weg, dus die besteld en als die erzijn kan dat spatbord ook erop.
Heb aklleen nog even raad nodig voor de verlichting. IK heb nu liggende koplampen en er komen nu 4 kabels de lamp binnen. Bruin / geel en wir zitten op het blok dat je op de fitting schuift. Alleen gaat er bij mij vanuit de bruine kabel nog een bruine kabel met schoentje en een grijze kabel komt gewoon met de ander kabels binnen.
Straks moeten de knipperlichten ook weer erop. Dat zijn maar twee kabels. een aarde en een draad voor het knippersignaal
Hier moet ik ook eens goed naar kijken. Ik heb al gegoogeld of ik foto''s van spatborden tegen kwam zonder lamop maar met bedrading in de koplamp, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.
Wat heb ik nodig ? alleen bruin / wit en geel voor de koplampen?
Bruin wit en geel voor de grote lamp.
Grijs en bruin voor het kleine lampje oftewel dimlicht.....
succes!
Grijs en bruin voor het kleine lampje oftewel dimlicht.....
succes!
okay, moet ik ff kijken. In deze lampen zitten daar op de fitting inderdaad bij het kleine lampje van die veertjes, daar moeten denk ik dan die kabeltjes ergens in verwerkt worden.
IK ga morgen weer ff verder kijken.
thx robert
IK ga morgen weer ff verder kijken.
thx robert
Bossie'sbeetle schreef:IK ga morgen weer ff verder kijken.
Met kijken krijg je hem nooit klaar voor de camp out
hahahahah je de rest heb ik ook bij elkaar gekeken hhahahaha grapjas.
komt goed
komt goed
Moest vandaag overwerken dus niet veel tijd, maar toch nog wat gedaan. De binnenrubbers zitten in de tochraampjes, zoals gewoonlijk , goed glibberig maken en dan glijd het vanzelf erin na veel gepiel. Ook de raamschrapers netjes langs het tochtraampje af kunnen leggen.
Nog ff wachten op wat onderdelen dan kunnen de ramen als het goed is ook weer omhoog.
Nog ff wachten op wat onderdelen dan kunnen de ramen als het goed is ook weer omhoog.
Mike vanavond ff langs geweest en de raampjes achteren zitten weer erin.
dikke vette thx mike.
dikke vette thx mike.
Zo vandaag weer flink bezig geweest.
Laatste spatbord nu ook met bies vast gemaakt en de steenslagbeschermers gemonteerd. De deuren zijn nu ook weer helemaal in elkaar en de ruiten geplaatst, dus hij is weer wateren winddicht. Binnepenalen op de deuren ook weer geplaatst . treeplanken wat opgeknapt en geplaatst.
Morgen twee communie's dus dat zal niet veel worden.
NU alleen nog de komplampen beide goed aansluiten. De knipperlichten plaatsen , remmen ontluchten en de accu aansluiten. En dan duimen hahahahahahaha
Hier wat foto''s van vandaag
Laatste spatbord nu ook met bies vast gemaakt en de steenslagbeschermers gemonteerd. De deuren zijn nu ook weer helemaal in elkaar en de ruiten geplaatst, dus hij is weer wateren winddicht. Binnepenalen op de deuren ook weer geplaatst . treeplanken wat opgeknapt en geplaatst.
Morgen twee communie's dus dat zal niet veel worden.
NU alleen nog de komplampen beide goed aansluiten. De knipperlichten plaatsen , remmen ontluchten en de accu aansluiten. En dan duimen hahahahahahaha
Hier wat foto''s van vandaag
nog 11 dagen het gaat lukken
yellowbug- Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-09
Leeftijd : 54
Lekker bezig chef, lijkt weer ergens op nu als je nog hulp nodig hebt dan hoor ik t wel. gr
MrCola- Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 37
Planning is morgen avond de koplampen aan te sluiten en dan de accu te plaatsen. Dan de sleutel omdraaaien en heel hard bidden haahahahaha.
Ook wil ik morgen dan de voorbumper plaatsen zoodat de nummerplaat aan de voorzijde erop zit.
Dan moeten alleen nog de remmen ontlucht worden om te kijken of hij goed remt en dan zou hij rijklaar zijn. Knipperlichten volgen dan nog ergens deze week.
Ook wil ik morgen dan de voorbumper plaatsen zoodat de nummerplaat aan de voorzijde erop zit.
Dan moeten alleen nog de remmen ontlucht worden om te kijken of hij goed remt en dan zou hij rijklaar zijn. Knipperlichten volgen dan nog ergens deze week.
Dus als ik het goed lees,zie ik je donderdag aan de cruise in te Kerkrade
kurt181- Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 21-03-11
Leeftijd : 48
Heej Kurt, was dat maar zo. vanavond de accu erin gezet, rode lampje in dashboard ging aan en na sleutel omdraaien was het KLIK en voor de rest niets....... Wellicht accu toch helemaal leeg. Hangt nu aan de druppelaar en morgen nieuwe ronden nieuwe kansen.
Ik hoop dat mijn oom deze week even tijd heeft om de remmen te ontluchten. Als me dat lukt en de motor draait zou ik best wel een de rit naar kirchroa willen maken als test rit
Koplampen zijn aangesloten en gemonteerd, dus morgen maar eens kijken of hij wil draaien.
gr Richard
Ik hoop dat mijn oom deze week even tijd heeft om de remmen te ontluchten. Als me dat lukt en de motor draait zou ik best wel een de rit naar kirchroa willen maken als test rit
Koplampen zijn aangesloten en gemonteerd, dus morgen maar eens kijken of hij wil draaien.
gr Richard
anders even overstarten.
MrCola- Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 37
accu uit den daily nemen he,als deze lang heeft aan de kant heeft gestaan kan ze ook stuk zijn of niet meer voldoende leveren
en ne (echte)druppellader dient om de batterij in goede conditie te houden,niet echt om een batterij goed door te laden
en ne (echte)druppellader dient om de batterij in goede conditie te houden,niet echt om een batterij goed door te laden
kurt181- Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 21-03-11
Leeftijd : 48
Heb zo een met twee standen, druppelen en opladen........... Vannacht aan de lader gehangen ( accu was net nieuw toen ik de kever vorig jaar kocht kurt ) en vanochtend weer erin gezet. toen verlichting gecheckt. Nummerplaatverlichting ff moeten fixen, maakte niet goed contact. en een koplamp doet het niet , dus dat kijk ik straks ff na.
MAARRRRRRRRRRRRRRRRRR. na een tijdje starten een hoop gekuch/ pruttel en gehoest.............. ER ZIT WEER LEVEN IN DE KEEF
Hij proest en kucht dan wel , en loopt absoluut niet goed....... maar er zit weer leven in... Weer een mijlpaal
MAARRRRRRRRRRRRRRRRRR. na een tijdje starten een hoop gekuch/ pruttel en gehoest.............. ER ZIT WEER LEVEN IN DE KEEF
Hij proest en kucht dan wel , en loopt absoluut niet goed....... maar er zit weer leven in... Weer een mijlpaal
Bossie'sbeetle schreef:Heb zo een met twee standen, druppelen en opladen........... Vannacht aan de lader gehangen ( accu was net nieuw toen ik de kever vorig jaar kocht kurt ) en vanochtend weer erin gezet. toen verlichting gecheckt. Nummerplaatverlichting ff moeten fixen, maakte niet goed contact. en een koplamp doet het niet , dus dat kijk ik straks ff na.
Zal ik dan toch maar een keer richting jou komen richard?
Heej robert, Dat zou ik erg kunnen waarderen aangezien hij toch bijna een jaar stilgestaan heeft. Technisch heb ik nog een hoop te leren qua afstelling en oplossen van dat soort problemen.
hier nog ff 2 fotootjes nadat ik vanavond de hele koplampen uit elkaar heb gehad. Refelectors goed gereinigd, glazen goed schoongemaakt en bedrading beetje verbeterd. Was een lamp wel erg fel. zat nog een 6 volt lampje in, dat brand toch een partijtje op 12 volt hahahahahaha
We nemen er eentje op
hier nog ff 2 fotootjes nadat ik vanavond de hele koplampen uit elkaar heb gehad. Refelectors goed gereinigd, glazen goed schoongemaakt en bedrading beetje verbeterd. Was een lamp wel erg fel. zat nog een 6 volt lampje in, dat brand toch een partijtje op 12 volt hahahahahaha
We nemen er eentje op
Laatst aangepast door Bossie'sbeetle op wo 1 jun 2011 - 17:29; in totaal 1 keer bewerkt
bugsnbusses- Aantal berichten : 447
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 57
Bossie'sbeetle schreef: We nemen er eentje op
Ziet er goed uit Richard je kever en de desperados !!
Zo vandaag zo'n brugdrag vrijgenomen en mar wat kleine dingetjes gedaan. De kleine lampjes in de koplampen gehaald en daarmee zijn de koplampen nu helemaal klaar. TOen ook meteen maar even de bumprs helemaal opgepoets en met nieuwe bouten etc in elkaar gezet. Bleken onder de verf hele mooie rvs bumpersteunen te zitten dus die maar even helemaal blank gemaakt.
NU de rozetten nog met wat bumper zwart netjes egaal maken en toen maar de bumpers gemonteerd, maar dat ziet er toch wel goed uit.
De achterbumper waar een knik in zat ben ik nu mee bezig om die te vervangen .
NU de rozetten nog met wat bumper zwart netjes egaal maken en toen maar de bumpers gemonteerd, maar dat ziet er toch wel goed uit.
De achterbumper waar een knik in zat ben ik nu mee bezig om die te vervangen .
Ziet er goed uit Richard
Dave- Aantal berichten : 324
Registratiedatum : 20-09-09
Leeftijd : 44
Pagina 12 van 17 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17
Pagina 12 van 17
Permissies van dit forum: